Ophangrek beitels

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Deze week even snel tussendoor een ophangrek gemaakt voor mijn beitels.
Begin dit jaar een set Narex beitels gekregen voor mijn verjaardag. En die lagen nog steeds in een doosje, dus iedere keer weer vissen naar de juiste maat en steeds de berschermkapjes eraf/erop. Niet echt handig.

Van een paar balkjes beuk latten gezaagd en 2 paneeltjes gelijmd. In het dikste gleuven gemaakt: ruw uitgezaagd met de zaagtafel (veel zaagsnedes naast elkaar) en met m'n recent aangeschafte grondschaaf glad en op de juiste diepte afgewerkt (dat ding had ik veel eerder moeten ontdekken, echt een handig stuk gereedschap).
Vervolgens op elkaar gelijmd, op de juiste hoogte en breedte gezaagd zodat de beitels er niet doorheen steken, maar hij ivm de beperkte ruimte ook niet onnodig hoog en breed was, en aan de muur bevestigd.
Aan de onderkant een klein aluminium hoekprofiel ingefreesd waar hij op rust en mee aan de muur zit; bovenin met 2 rvs verzonken schroeven.
Ik moet 'm nog afwerken (schuren en Osmo Hardwax-olie), maar dat komt morgen wel. Voor nu om te testen alvast even opgehangen en de beitels erin gezet:

IMG_1563.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Mooi gemaakt.
Dit zijn van die klusje die blijven liggen... en nu ze klaar zijn denk je.. waarom heb ik dit niet eerder gedaan 😄.. je bent niet de enige
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Het was eerder dat ik gisteren toevallig naar dit stukje muur keek en me bedacht dat de beitels daar net pasten... Maar inderdaad, dit soort klussen geven een goed gevoel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.