Ophang rails voor voorraadbakjes

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.650
4.513
Ik heb dozen vol met diverse maten voorraadbakjes. Ik ben op zoek naar een betaalbaar railtje om ze aan te hangen. En geen plastic. Ik had al wel bordjes van raaco in metaal gevonden van 40 x 50 voor 15 euro. Maar ik heb liever losse railprofielen, zodat ik zelf de afstand tussen de rijen bakjes kan bepalen. Mooiste zijn veelvouden van meterstukken.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.650
4.513
Een aluminium z profiel werkt in principe ook. Maar dan moet je een extra profiel toevoegen waar het bakje tegen steunt. Anders hangt het bakje niet alleen aan het profiel, maar moet het ook recht houden. Bij langere en zwaardere bakjes breekt dan na enige tijd de lip van het bakje af.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.207
349
Ook een ooit naar gezocht, er zijn wel profielen die wat hoger zijn voor de grotere bakken maar die zijn behoorlijk duur.
Uiteindelijk bleken dit soort ophangplaten toch de goedkoopte oplossing.

Bijlagen

• IMG_0823.png
    IMG_0823.png
    225,3 KB · Weergaven: 21

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.650
4.513
Is plastic. raaco maakt ze in metaal. kosten 15 euro ex. Wordt denk iemand lief aankijken en een paar platen door de schaar en de kantbank gooien.

klusrob

Post veel
27 jun 2011
2.010
1.157
Omgeving Eindhoven
Ik heb dit ooit opgelost door een paar strips metaalplaat (die ik nog had liggen) met daarachter een strookje triplex tegen de muur te schroeven.
Heb je nog steeds wel strips plaat nodig, maar ze hoeven niet gezet te worden.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.650
4.513
Dat werkt inderdaad, maar is zo duur dat het goedkoper is om een complete nieuwe kast met bakjes te kopen. En ik wil een kast voor gratis ophalen. Daar zelf de railtjes in maken om de bakjes die ik al heb op te hangen. Ik zoek dus goedkope railtjes. Of eventueel borden.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.650
4.513
Is het verkeerde model , je moet het 35mm omega profiel hebben. En dat profiel heb ik nog niet goedkoop kunnen vinden.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.926
1.241
‘s-Hertogenbosch
Is het een idee om sleuven in een plaat multiplex te frezen met daarover heen een vlakke alu strip om het haakje te genereren als french cleat of een hoek uit een strook multiplex….. deze breed genoeg houden voor de achterkant van het bakje

Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.