Open Huis Masave Hout / Houtdag

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Mijn dochter heeft zaterdag een turn wedstrijd. Maar die heeft ze wel vaker.
Alleen..... Kon ik de vorige keer ook al niet bij haar wedstrijd zijn, en ik heb mijzelf ooit lang geleden bezworen dat ik na 1 keer niet, de volgende wedstrijd er echt bij moet zijn.

Ik had nog heel lang gehoopt dat de wedstrijden in de ochtend zouden zijn, zodat ik daarna nog naar de open dag kan, maar ze moet om 11:30, 13:30, 14:00 en 15:00.
Dus, kansloos...

Ik kom wel een andere keer weer langs. Op een zaterdag ochtend.

Groeten, Raymond
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Wow...dat zijn mooie stukken !!

Vanmorgen heb ik je plekje al aangeveegd !! Zaterdag stroom erbij en dan kan je krullen maken.............
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Vanmorgen is de werkplaats grotendeels schoongemaakt, de werkplekken gaan we vanmiddag klaarmaken.....heb enorm zin in morgen!! Buiten maken we een mooie plek waar je even koffie kan drinken want t wordt heerlijk weer heb ik net gezien...:D

Tot morgen !!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Zo de eerste spullen zijn bij elkaar gezocht: hout voor tolletjes want een kinderhand moet ook gevuld, hout voor bollen draaien, hout voor uithollen, en natuurlijk de demonstratie met de Wilco Flierbeitel (zie foto).
Elk uur begin ik met een korte demo snijdend draaien, waarna wie wil het zelf mag proberen/ervaren.
Graag tot morgen!
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl [/u[ATTACH=CONFIG]12117._xfImport[/ATTACH] rl]
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Dat wordt gezellie !!
Heb begrepen van O-Peatey dat ie er zaterdag toch zal zijn dus maw er is honing !

Zal van wat ik er van gebrouwen heb "kissie II " in de vorm van paneeltjes meenemen het in elkaar zetten zal helaas niet gaan lukken :-( .
Zal proberen van avond even een filmpje te maken
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik ben er morgen ook. Eerst wel, toen niet omdat mijn vrouw het zieknhuis in ging, nu weer wel omdat ze aan het opknappen is na een paar kritieke dagen.
Zoals eerder al door Rick aangekondigd neem ik honing mee uit eigen imkerij. Ja, dat is ook nog een hobby erbij ontstaan uit de behandeling van mijn vrouw met bijensteken omdat ze MS-patiente is.
De opbrengst kan ik weer gebruiken om hout en andere (houtdraai)spullen te kopen.
Het beloofd weer een mooie dag te worden daar in Zwolle.
Hierbij een paar foto's.
IMG_7641[1].jpg
IMG_7633[1].jpg
IMG_7634[1].jpg
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Eeeuuh met het zinnetje : het in elkaar zetten zal helaas niet gaan lukken :-( bedoel ik dat het niet gaat .
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Als het niet past neem je een grotere hamer.

Maar, zonder gekheid, vanuit de nachtdienst op een Zeeuwse sluis: Heel veel plezier morgen allemaal.
Morgen weer een nacht, dus zit helaas een retourtje Zwolle er niet in. Volgende keer beter!

Groet, Karel
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ik adviseer polymax voor René zijn kissie. Nu even serieus het is gewoon jammer als de laatste stap niet wil. Maar René is een van de weinige die zover is gekomen en ons heeft laten meegenieten met informatieve filmpjes.

Nog even geduld het is nog maar een nachtje.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Zo.....t was een kort nachtje... Gisteren lag ik al wel op tijd in m'n bed maar ik heb zoveel zin in vandaag dat ik maar niet in slaap kon vallen:D

Nu eerst even koffie en een broodje. Straks richting de loods om alles helemaal klaar te zetten en dan kan t feest om 13 uur beginnen . Uit allerlei windrichtingen komen mensen naar Zwolle. Het kan dus even zoeken worden naar een parkeerplekje..:eek: Het weer is gunstig dus dat scheelt een heel stuk. We hebben namelijk buiten ook allerlei dingen in de planning en dan is een beetje zonneschijn wel erg prettig.
 

jonas1979

Actieve deelnemer
6 apr 2012
73
0
Huizen
Ben al weer even terug maar ik vond t n erg leuke middag! Leuk om verschillende forumleden "live" te zien.
Toch ook weer wat kennis op gedaan vandaag.
Rick, ik kon t toch niet laten om wat beuken balkjes aan te schaffen... ;-)

Dank voor deze geslaagde dag!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Dat was idd gezellig! Heb niets aangeschaft, maar dat was omdat het niet in huis was.. :(

Idd leuk om sommige leden te leren kennen!
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Leuk en leerzaam, al was het alleen maar omdat ik de tip kreeg om ceramische aanzet "stalen" sc hoon te maken met een gummetje (Roeland bedankt :D) Aantal mensen in real life ontmoeten is toch ook erg leuk en snuffelen tussen bergen hout blijft natuurlijk helemaal geweldig. Al met al een zeer geslaagd bezoek!

Rick bedankt!

Groet, Rob.

PS: Had wederhelft beloofd om geen hout mee te nemen. Das bijna gelukt..... :rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.