Nou niet direct een geweldig werkstuk, maar het moet helpen om mijn huiskamer werkplaats wat beter de organiseren. Kost bijna een hele plaat mdf; zaterdag hier gekocht 16 mm dik voor ongeveer 10 euro! Het is wat grijzer en lijkt me ook wat harder dan het mdf wat ik nog had en wat oorspronkelijk uit de bouwmarkt in Nederland komt. Het ding is 110 cm hoog, 55 diep en 70 breed. Hoekverbindingen een sponning met houtlijm en schroeven. De dwarshoutjes met mijn uit de usa meegenomen pockethole hulpstuk van Kregg. Het verbaasde me hoe sterk de schroeven de beide delen tegen elkaar aantrekken. Afwerking met blanke polyurethaanlak van TOA, een lokaal merk een dikke liter voor ruim 5 euro. De bak is overigens inmiddels helemaal gevuld.
Laatste foto is speciaal voor Rick die een blik hardwaxolie omgooide. Ik was vanmorgen bezig een paneeltje te politoeren en veeg een bijna volle pot (pindakaas pot) schellak van de werkbank af. Het zijn van die momenten.....
.
jaap

Laatste foto is speciaal voor Rick die een blik hardwaxolie omgooide. Ik was vanmorgen bezig een paneeltje te politoeren en veeg een bijna volle pot (pindakaas pot) schellak van de werkbank af. Het zijn van die momenten.....
jaap

Laatst bewerkt: