Op zoek naar fabrikant epoxy houten doosjes

indiagoldie

Nieuw lid
1 nov 2023
2
0
Amsterdam
Dag allemaal,

Heeft iemand tips waar /bij wie ik resin / epoxy houten doosjes zou kunnen laten produceren? Gaat om een hoeveelheid van ongeveer 100 doosjes. Dit is een beetje de look waar we voor willen gaan.
Schermafbeelding 2023-11-01 om 12.15.26.png

Schermafbeelding 2023-11-01 om 12.15.03.png

Vriendelijke groeten,
India
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Ben zelf alleen maar een hobbyist, maar ik denk dat het belangrijk is de prijs die je er (ongeveer) voor wil betalen te vermelden, want dat bepaalt denk ik ook wel of mensen er trek in hebben of niet, nog best wat werk, zeker met schuren en polijsten.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Wat LFlab schreef wilde ik ook al schrijven.
Ik denk dat je minimaal op €200 per kistje moet rekenen.
(Dit is een schatting, zonder enig rekenwerk)
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Da's dan onverstandig, want het is belangrijk om je verwachtingen vantevoren duidelijk te maken. Er staat ook bij "ongeveer".
Anders hou je elkaar alleen maar aan het lijntje, voor iemand die zelf zo'n doosje niet kan maken is waarschijnlijk ook niet in te schatten hoe lang je erover doet, wat voor materialen er voor nodig zijn.
Het antwoord op 100 doosjes van een tientje per stuk is: dat gaat niet
Het antwoord op 100 doosjes van 100 euro per stuk is: misschien, maar laten we even kijken wat er wel en niet kan
Het antwoord op 100 doosjes van 200 euro per stuk is: prima, wanneer wil je ze hebben?

Dus met 4 woorden en een bedrag wordt er meteen een stuk meer duidelijk zonder dat de potentiele leverancier eerst een hoop werk moet doen. En uiteindelijk moet er toch vertrouwen zijn in een transactie, daar kun je dan beter maar meteen mee beginnen.
 

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
481
724
Zuid West Drenthe
Stel dat er iemand is die ze voor €50,- zou kunnen maken, die gaat met die kennis nu misschien €150,- vragen.
Dat is een verlies van €10000,- voor de koper op deze klus.
En bij het maken van 100 doosjes hebben we het niet meer over een hobby.
Iemand die hier in gaat stappen heeft als diegene verstandig is hier ervaring in en weet ongeveer wat hij of zij moet vragen voor een dergelijke klus.
Daarnaast is het voor een ondernemer heel gebruikelijk om offerte's te maken voor dergelijke klussen.
Dat is gewoon werk wat bij het ondernemerschap hoort en geeft beide partijen inzicht in de wederzijdse verwachtingen betreffende materiaalgebruik, prijzen, levertijden enz.
 

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
139
32
Utrecht
In dit geval valt er voor beide iets te zeggen. Als er hier iemand is die ze kan, en wilt maken, is het iig wel handig om meer info te hebben zoals afmetingen, houtsoorten enz. Uitrekenen hoe lang je over een kistje doet en dan een prijs doorgeven. Ik denk dat de TS zal schrikken. 100 kistjes maken die voor een groot deel uit epoxy bestaan.. wat een werk en wat een bende.. dat zullen vast kerstgeschenken voor kerst 2024 zijn
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Stel dat er iemand is die ze voor €50,- zou kunnen maken, die gaat met die kennis nu misschien €150,- vragen.
Dat is een verlies van €10000,- voor de koper op deze klus.
En bij het maken van 100 doosjes hebben we het niet meer over een hobby.
Iemand die hier in gaat stappen heeft als diegene verstandig is hier ervaring in en weet ongeveer wat hij of zij moet vragen voor een dergelijke klus.
Daarnaast is het voor een ondernemer heel gebruikelijk om offerte's te maken voor dergelijke klussen.
Dat is gewoon werk wat bij het ondernemerschap hoort en geeft beide partijen inzicht in de wederzijdse verwachtingen betreffende materiaalgebruik, prijzen, levertijden enz.
Het sleutelwoord uit mijn eerdere mailtje is "vertrouwen". En als iemand het lukt om een doosje voor 50 euro er uit te laten zien als een doosje van 150 euro, dan wens ik die heel veel succes.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Een discussie die vermeden had kunnen worden als er wat meer informatie beschikbaar was.
Maar ik denk dat ergens tussen de 10k en 20kEUR boven de begroting is.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Ik heb er ook over lopen nadenken. Voor mij is 100 doosjes maken niet meer hobby maar werken. Ik vind een prijs van zo rond de 200 euro niet eens raar. Doe je dit voor je hobby dan heb je geen idee hoeveel werk het is om een serie van 100 te maken. Je kunt misschien wel heel veel tijd besparen op je arbeid als je de werkvolgorde en de machines op de instelling kunt laten. epoxy is niet goedkoop. Je hebt ook nog een drukvat met een vacuumpomp nodig. Heb je geen stationaire schuurmachine dan kost het schuren en poetsen veel tijd. Dit is in ieder geval geen snel klusje.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Een discussie die vermeden had kunnen worden als er wat meer informatie beschikbaar was.
Maar ik denk dat ergens tussen de 10k en 20kEUR boven de begroting is.

Als inkopende partij ga je toch geen richtprijs geven? Dat laat je over aan de verkopende partij. Die hoort te weten wat het aan zijn kant kost om te maken, en dan is het aan de inkopende partij om de beslissing te maken. In een ideale wereld gaat het misschien anders, maar in de praktijk hebben de verkopende en inkopende partijen in de basis een verschillend belang.

Het klopt inderdaad wel dat er te weinig info beschikbaar is om een goede prijs te kunnen berekenen. Maar de vraag is dan ook primair of iemand weet waar deze doosjes uit te besteden zijn. En dat vind ik wel een interessante vraag, wie weet is er iemand op dit forum.
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament en jelmer

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Wilco ik geef je volledig gelijk over je prijsverhaal. Toch vind ik het altijd fijn of een klant wel een idee heeft van zo'n prijs. Als iemand 10 euro in zijn hoofd heeft dan hoef je ook geen prijs te berekenen. Ik vraag me, net als jij, af wie hier ervaring mee heeft. Ik heb er wel eens een gemaakt met een stuk ingegoten epoxy. Weet dat de afwerking mij veel tijd heeft gekost. Polijsten tot 10000 gaat alleen als je hout ook stabiliseert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
139
32
Utrecht
De afbeelding komt van Etsy dus de ts weet dat deze €160,- ex verzenden a €25,- kost. Zijn daar gewoon in allerlei variaties te bestellen, dus er is al een producer bekend. Ongetwijfeld zal het idee zijn om dit voor minder te laten maken. En ik denk dat veel mensen hier dat kunnen maken, ik iig wel, maar willen die dat ook. Ik moet er niet aan denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.074
395
het is niet het materiaal dat hier de prijs bepaald.
het gaat om de hoogwaardige afwerking en de aandacht voor details
Zoiets als die deksel met dat blad moet je echt per stuk maken dat is geen kwestie van een plaat gieten en opdelen.

zoals m.i. met de bovenste doosjes nog wel zou kunnen het afwerkniveau van de twee voorbeelden
is ook ontzettend verschillend.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Die dacht zelf even voor weinig een berg van die doosjes te kopen. Maar ja, hobby of niet, niemand heeft hier zin seriematig werk te doen voor 2 dubbeltjes per uur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.