Ook uit het zuiden der nederlanden

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Beste Woodworkers,

Bij deze stel ik mij graag voor.
Mijn naam is Martin Schipper 32 jaar en woon in Breda.

Al enige tijd bezoek ik het forum en lees met veel interesse de artikelen die gepost worden.
Ik vind het leuk en verfrissend om de projecten en bevindingen uit onze regio (west Europa etc) te zien en te lezen.
Op dit moment zie ik op internet namelijk heel veel info uit noord Amerika komen.

Van beroep ben ik werktuigbouwer op een scheepswerf in Hardinxveld.
Met het houtbewerkingsvirus ben ik in aanraking gekomen tijdens mijn HTS periode
In mijn tweede leerjaar kreeg ik de kolder in de kop en moest weten hoe een electrische gitaar in elkaar zat.
Sindsdien is het niet meer goed gekomen. Ik ben regelmatig in het atelier van Sjak Zwier in Vlissingen geweest.
Die heeft mij voorzien van een hoop info over het hoe en wat. Ik mocht zelfs gebruik maken van zijn werkplaats.
Ik vind het nog steeds erg bijzonder dat hij zo gul is geweest met zijn tijd, kennis en gereedschap (zeker toen ik zijn atlas copco bovenfrees bijna gesloopt heb inclusief freesbit met wisselplaat)

Na een aantal omzwerving in den lande ben ik neergestreken in Breda.
Hier heb ik uiteindelijk de ruimte om mijn hobby behoeftes bot te vieren in de garage.

Wat ik in de tussentijd aan projecten gedaan heb:
Kamer en suite ( nog niet helemaal af)
4 elektrische gitaren (waarvan er 1 nog steeds leeft. Eigenlijk zijn het er twee waarvan er één drie keer is omgebouwd)
Werkbank in franse (Roubo) stijl.
2 stuks 2x12 speaker cabinets voor gitaar
Buizenversterker voor gitaar (Soldano SLO100 kloon)

Groeten en tot lezens!
 
Laatst bewerkt:

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Sjak Zwier, die ken ik! Daar heb ik ooit een stapel esdoorn voor mijn keuken gekocht, jaren geleden. En inderdaad een hele vriendelijke en gulle man.

Welkom op het forum.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik woon in Leiderdorp, maar hij had toen een advertentie op Marktplaats staan.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
Dag Martin, hartelijk welkom met je interesse in dit forum! Een leuke hobby in muziekinstrumenten breng je mee, ik vraag me altijd af hoe de klank nu wordt bepaald. Misschien kun je ons daar eens wat over schrijven.

Na de carnaval uiteraard..

groet, Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.