ook maar eens voorstellen...

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Hallo, ik ben Patrick, 36 jaar en van beroep witgoed-monteur. Ik struin al een tijdje rond op dit mooie forum en vond het nu wel eens tijd om "uit de kast te komen". Ik heb eigenlijk al heel mijn leven al iets met hout (als hobby) en maak voornamelijk meubels en ander klein spul. Ik heb een leuk werkplaatsje, 7 x 2.5 mtr, met het nodige speelgoed. Ben ooit eens begonnen met het maken van meubels voor ons zelf, een kinderkamer voor mijn oudste dochter en wat tafels en kasten voor in de woonkamer en van het één komt het ander en voor je het weet ben je verslaafd en krijg je opdrachtjes van derden (wat weer erg leuk is om de hobby te bekostigen).
Momenteel richt ik me wat meer op houtdraaien. Ik heb een HBM450 aangeschaft na wat jaren op een Ferm gedraaid te hebben en dat is een hele verbetering. Wel wat weinig vermogen maar ik kan nu wel hulpstukken als een klauwplaat of boorkop monteren wat weer een keur aan mogelijkheden bied. Als het inderdaad goed blijft bevallen komt er volgend jaar een grotere.

mvg
Patrick
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Patrick.
Van harte welkom op dit forum. En zelfs in meerdere disciplines: meubels e.a. en houtdraaien.
Dit laatste spreekt mij natuurlijk bijzonder aan alhoewel ik mij ook wel bezondig aan kleinmeubelen en restauraties. Graag zie ik van jou wat foto's van je draaiwerk. Die HBM is inderdaad al een hele verbetering. Veel succes op je verdere houtpad!
zie ook: http://www.houtdraaien.com voor houtdraaiers in je omgeving.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 
A

Athanor

Guest
Hallo Patrick,

Welkom op het forum! Ik ben in het bezit van een HBM 1100 draaibank en deze bevalt mij goed, alhoewel ik niet zoveel draai :oops: Maar als schijfschuurmachine doet hij ook goede dienst. :)

Ik hoop dat je net zoals veel anderen veel plezier aan het forum beleeft.

Fons
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
@ Jan pranger: ik heb mijn website in mijn onderschrift gezet, hier is wat werk te bewonderen maar helaas niets recentelijks, de draaiwerkjes zijn nog op de Ferm gemaakt.

@ Fons: dit misbruik zou bestraft moeten worden... Is de 1100 stabiel? Hij lijkt erg veel op een model van Jet die een stuk duurder is en je kan je geld maar 1 x uitgeven
 
A

Athanor

Guest
Voor het werk dat ik draai, dat zijn geen grote objecten, is hij stabiel genoeg. Volgens mij is het dezelfde machine als de Jet. Maar het kan zijn dat Jet deze op eigen specificaties laat produceren, maar ik denk dat er dan hooguit betere lagers inzitten en misschien aanpassing van de elektrische voorzieningen. Via HBM een betere koop lijkt me. Overigens heb ik de machine 7 jaar geleden voor 250 euro gekocht.....

Fons
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Briljant, die truc met de lamellenfrees. Ik word altijd blij als mensen met simpele oplossingen iets moois voor elkaar krijgen. Idem bij de zaagtafel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.