Ook even voorstellen

Dgo

Nieuw lid
13 dec 2021
21
8
Utrecht
Hallo,

Na een tijdje rond gesnuffeld te hebben op het forum besloten om me even kort voor te stellen. Ben eigenlijk altijd al van alles en nog aan het klussen/knutselen. In het verleden wel wat meubeltjes gemaakt met een houten frame en bekleed met stof, een werkbank van een oud keukenblad, een drumsmoker, gereedschapsbord, stofafzuiger met een cycloon enz enz. Tegenwoordig gebeurt dit in een stukje van de garage dat als werkplaats dient.

Ik merkte de laatste paar dat ik veel plezier haal uit het handmatige hout bewerken en dat ik mijn elektrische gereedschap steeds minder ging gebruiken, maar ook dat terwijl mijn elektrisch gereedschap best goed spul is (voor verbouwing aan je huis), mij handgereedschap dat niet was. Dit ben ik dus langzaam aan het vervangen.

Ook gebruik ik FreeCad om ontwerpen te maken van dingen die ik wil gaan bouwen, ben er geen held in en het kost met redelijk wat tijd, maar het bouwen zelf is er eenvoudiger door en het voorkomt fouten. En doordat ik alles met parameters doe zijn wijzigingen ook redelijk makkelijk door te voeren.

Er zijn een paar projectjes waar ik nu mee bezig ben of over nadenk. Vlak voordat corona uitbrak was ik begonnen aan een luchtfilter. Met relatief weinig kennis en zo blijkt nadat ik het een en ander op dit forum heb gelezen, ook te weinig filter oppervlak. Doordat ik minder schuurde en handgereedschap gebruikte kwam dit projectje op een lager pitje te staan.

Na wat kleine projectjes, toch maar besloten om eens stevige werkbank te gaan bouwen. Dus ruw beuken gehaald, maar had wel besloten om niet al die beuken balken met de hand op maat te schaven. Toen ik zocht naar een vlak vandiktebank kwam ik op het forum uit en was echt blij verrast over de informatie die hier te vinden is en hoe behulpzaam de mensen zijn.

Die vandiktebank heeft trouwens wel het filter project weer erg relevant gemaakt.

Goed dat was mijn “korte” introductie, als er nog vragen hoor ik het wel.

Mvg

Diego
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.029
370
Alphen aan den Rijn
Welkom op het forum hier , er valt hier genoeg te beleven .
Als je wat wilt weten heb je de zoekfunctie , lukt dat niet kun je het altijd vragen .
Foto' s van werkstukken worden zeer gewaardeerd .

Groeten Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.