Onze eerste Vlak/Vandikebank

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo
Sinds vrijdag hebben mn pa en ik onze eerste machiene gekocht.
De machiene is egt nog in nieuwstaat en schaaft erg fijn .
Het is de Electra Beckum HC 260 , in de toekomst willen we er ook nog een langgatboor opzetten.
ook hebben we er een fijnstofafzuiging bij gekocht ( electra beckum SHP 1100).

Als vlakbank
80682015.jpg

80681827.jpg


Als vandiktebank
80681846.jpg

80681996.jpg


Alleen nu heb ik het idee dat de vandiktebank niet helemaal haaks is.
Iemand enig idee of we er wat aan kunnen stellen?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Zoeen heb ik ook, de mijne is iets ouder geloof ik. De vandiktetafel hoog laag aandrijving gaat via een ketting onderaan de machine. Die ketting loopt over vier tandwieltjes, op elke hoek een. Aan die tandwieltjes zit een draadspindel en die draait weer in een soort moer die aan de tafel vastzit. Afstellen doe je door eerst de ketting los te maken. Vervolgend draai je met de hand alle spindels tot de tafel mooi gelijk staat. Ik meet dat door een blokje te maken en tussen de tafel en de ronde stalen dwarsverbindingen te klemmen. Als dat op elke hoek dezelfde klemming geeft, dan is het goed. Vervolgens friemel je de ketting er weer op. Helemaal perfect wordt het nooit, had je maar een duurdere machine moeten kopen :lol:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.