Beste forumleden,
Ik kwam vandaag een aantal afbeeldingen tegen van een juwelenkistje die ik een paar maanden geleden had gemaakt. Hieronder een impressie van de evolutie van het ontwerp en natuurlijk ook het eindproduct

4 kleine en 2 grote laatjes, meer is het nu nog niet

Sierranden om de laatjes

Vier pootje met groef en een bovenblad

Afgerond bovenblad en groeven iets verandert

Klassieke onderrand gevormd

Extra ronding in bovenblad

Verlaagd stuk blad met dezelfde ronding als het bovenblad.

Eindresultaat, de groeven in de poten zijn achterwegen gelaten.

In de klassieke onderrand geprobeerd een leuk randje te frezen maar dit was zo klein dat het gewoon een ''inkeping'' is geworden. Verder was het mooier om het aantal knopjes symmetrisch te maken.
Gemaakt van massief notenhout en de zijkanten, laatjes en het blad is gefineerd. Een van de leukste dingen om te maken en het resultaat was zeker niet slecht
Ik kwam vandaag een aantal afbeeldingen tegen van een juwelenkistje die ik een paar maanden geleden had gemaakt. Hieronder een impressie van de evolutie van het ontwerp en natuurlijk ook het eindproduct

4 kleine en 2 grote laatjes, meer is het nu nog niet

Sierranden om de laatjes

Vier pootje met groef en een bovenblad

Afgerond bovenblad en groeven iets verandert

Klassieke onderrand gevormd

Extra ronding in bovenblad

Verlaagd stuk blad met dezelfde ronding als het bovenblad.

Eindresultaat, de groeven in de poten zijn achterwegen gelaten.

In de klassieke onderrand geprobeerd een leuk randje te frezen maar dit was zo klein dat het gewoon een ''inkeping'' is geworden. Verder was het mooier om het aantal knopjes symmetrisch te maken.
Gemaakt van massief notenhout en de zijkanten, laatjes en het blad is gefineerd. Een van de leukste dingen om te maken en het resultaat was zeker niet slecht