Ontwerp kastje voor waskom

• Hallo {username}, je postbus van het priveberichten systeem loopt vol.

Cats

Nieuw lid
28 jun 2020
4
2
Beste forumleden,

Ik ben bezig met mijn zolder en wil graag zelf een kastje maken voor ondersteuning van de waskom. De tekeningen bijgevoegd laten het ontwerp zien (zonder maten, maar het kastje wordt 650(B)x350(D)x760(H)) en zou graag nog wat advies willen hebben over hetvolgende:
  • Het blad wil ik het liefst van een massiefstuk hout maken. Hiervoor moet ik rekening houden met de werking van het blad, maar hoe doe ik dat precies. Ik kon hier niet direct veel informatie over vinden.
  • De deurtjes en zijkanten worden van underlayment platen gemaakt. Hoe kan ik dit het best behandelen zodat dit tegen een paar druppels kan.
  • Welke lak kan ik het beste gebruiken waardoor de houtstructuur van de grenen (platen) en vuren (balken) mooi uit komen en dat bovendien ook watervast is. (Er is zoveel op de markt dat ik er niet echt wijs uit wordt op dit moment)
  • Zien jullie mankementen in de tekening. (Ik kan meer/andere aanzichten meegeven als het nodig is.)

Alvast bedankt.

Groet,

Peter

Bijlagen

ZotVanHout

Actieve deelnemer
8 jan 2016
252
18
Klein-Brabant, Vlaanderen
voor het werken van het massieve blad kan je hier entwat vinden
waar je ongeveer woont, kan ik niet uitmaken
in nl is skylt redelijk bekend
ik (vl) gebruik nogal linitop acryl pu lak
rechtsboven staat de zoekfunktie

Cats

Nieuw lid
28 jun 2020
4
2
Bedankt voor de reactie, dat artikel heeft inderdaad nuttige informatie. Het bovenblad bevestigen met hoekverbindingen klinkt inderdaad wel als de makkelijkste methode.
Wel vroeg ik mij af of het mogelijk is het bovenblad strak tegen de muur te krijgen, waardoor ik werking toelaat in de richtingen die niet tegen de muur aan zitten. Dit, om te voorkomen dat er water tussen het blad en de muur komt. Oftewel heeft het nut dit uiteindelijk dicht te kitten, of kan ik dat beter anders doen? Ik zie dat de figuren niet helemaal goed zijn overgekomen. Hierbij de goede versies.

Bijlagen

Charel09

Actieve deelnemer
10 sep 2014
537
19
Antwerpen
Het blad wil ik het liefst van een massiefstuk hout maken. Hiervoor moet ik rekening houden met de werking van het blad, maar hoe doe ik dat precies. Ik kon hier niet direct veel informatie over vinden.
kijk anders eens naar een werkblad uit lamellen (gevingerlast), dan moet je zo goed als geen rekening houden met de werking

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.