Ontwerp check

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.446
318
omgeving Rotterdam
Uiteindelijk gekozen voor twee kleine en één grote louvredeur gekozen.
Om de grote deur passend te krijgen heb ik de schuifdeur 25mm smaller gemaakt, waardoor de grote deur probleemloos achter de schuifdeur langs opent.

De twee kleine deurtjes hangen op zich goed, maar ik krijg het rechter deurtje niet goed sluitend. Als ik de deur "dicht" druk dan zie ik geen grote verschillen in de breedte van de spleet en de deur lijkt ook goed te lood te staan. Ik zie geen rare sprongen in lichtspleten.

Wat ik wel heb moeten doen;
alle gaten van de schroefjes soevereinen, want de 3x20 schroeven staken allemaal wat uit. Verder heb ik met een papiertje gecontroleerd dat de deur niet klemt tegen de houten lat op de muur.

Maar ik krijg de deur niet sluitend en heb geen idee meer wat ik nog kan doen voor een oplossing? Ik zou nog de scharnieren kunnen vervangen maar weet niet hoe vaak ik de schroeven nog wil loshalen.

WhatsApp Image 2026-02-24 at 19.50.28.jpeg

Laatst bewerkt:

jorisvh

Post veel
Maar ik krijg de deur niet sluitend en heb geen idee meer wat ik nog kan doen voor een oplossing?

Wellicht staan de scharnieren in 1 of meerdere richtingen niet op 1 lijn. Dan wringt er iets en sluit de deur niet.
Je moet de scharnieren zelf niet los schroeven, enkel de instelling bijregelen.
Ik zou beginnen met de voor-achter instelling na te kijken.
Als de deur dicht is moet er ~2mm tussen deur en korpus zijn.
Als dat te weinig is of als er verschillen zijn tussen de scharnieren kan het zijn dat de deur niet wil sluiten.

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.446
318
omgeving Rotterdam
Wellicht staan de scharnieren in 1 of meerdere richtingen niet op 1 lijn. Dan wringt er iets en sluit de deur niet.
Je moet de scharnieren zelf niet los schroeven, enkel de instelling bijregelen.
Ik zou beginnen met de voor-achter instelling na te kijken.
Als de deur dicht is moet er ~2mm tussen deur en korpus zijn.
Als dat te weinig is of als er verschillen zijn tussen de scharnieren kan het zijn dat de deur niet wil sluiten.
Het zijn opliggende scharnieren die ik op de ronding van de lat heb uitgelijnd waar verder ook niet veel aan is in te stellen. De deur ligt aan de voorzijde vrijwel gelijk met de lat, en zoals gezegd staat de deur vrijwel te lood.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.