oneindige driehoek

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.931
1.162
Leeuwarden
Josee, je verrast ons elke keer weer met een geweldig mooi werkstuk! Wederom veel complimenten. Kun je aangeven hoe groot het is?

Fons

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.320
3.452
Gaanderen
Compliment hoor. Er staat nog een oloide op mijn to do list. Deze vorm zal daar denk ik niet op komen. Te lastig denk ik. Misschien kan je me overhalen als het bouwverslag er komt.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
661
372
‘s-Hertogenbosch
nee helaas niet. Ben begonnen met een voorbeeldje in piepschuim om er toch een beetje zicht op te krijgen.
Kun je dan iets aangeven of je alles met de gesneden hebt of eerst het grove met welke zaag, heb je misschien ergens een multitool voor gebruikt en wanneer ben je gaan schuren/ raspen en polijsten…..🫢 en heb je nog tussentijdse foto’s misschien twee is genoeg voor de december Challenge 😁

josee

Actieve deelnemer
21 okt 2014
65
157
wechelderzande
Kun je dan iets aangeven of je alles met de gesneden hebt of eerst het grove met welke zaag, heb je misschien ergens een multitool voor gebruikt en wanneer ben je gaan schuren/ raspen en polijsten…..🫢 en heb je nog tussentijdse foto’s misschien twee is genoeg voor de december Challenge 😁
Je kan op google foto's terugvinden waar ik mij op gebaseerd heb, vanaf verschillende kanten. Als je penrose triangle intikt, + hout . Ik ben begonnen met een driehoek te tekenen en daar loodlijnen in . De omtrek heb ik uitgezaagd met een lintzaag. dan met gutsen de vormen er proberen in te krijgen. De holle kanten heb ik dan met een Dremel met opzetstukje geschuurd. En dan maar blijven schuren , steeds met een hogere nummer tot 600. Tussendoor maak ik het nat om de oneffenheden goed te zien. Dan een porienvuller erop om af te werken.

Bijlagen

• penrose triangle.jpg
    penrose triangle.jpg
    105,3 KB · Weergaven: 39

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.547
2.314
Terkaple
www.woodworking.nl
wat een mooi werkstuk, ik klikt het elke dag even aan en probeer in mijn gedachten de vorm op een stuk hout te projecteren. Blijft complex, dit staat in 1 keer hoog op mijn lijstje wat ik nog graag zou willen maken. En mooi hout ook, een sierraad!

jaap

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
Een heel mooi werkstuk!
Voor de volledigheid: het is niet een echte 'Penrose Triangle'. Die heeft rechte zijden en kan niet bestaan als voorwerp. Zie onderstaande afbeelding.
Screenshot_20241126-154510_Chrome.jpg
Er zijn wel constructies die, bekeken vanuit de juiste hoek en afstand, de illusie wekken een gesloten driehoek te zijn:
Screenshot_20241126-160229_Chrome.jpg

Het werkstuk, waarvoor, nogmaals, petje af!, heeft voor zover ik kan zien meer van een band van Moëbius: een van oorsprong prismatische vorm die 360 graden is getordeerd en vervolgens gevouwen tot een driehoek.
Screenshot_20241126-160804_Chrome.jpg

• Leuk
Waarderingen: Musicus

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.