Onderstel van Pegas figuurzaagmachine hetzelfde voor de 16 inch en 21 inch?

LvC

Nieuw lid
27 apr 2020
5
0
Hoi! Ik ga een onderstel aanschaffen voor mijn Pegas 16 inch figuurzaagmachine. Nu stuit ik echter op tegenstrijdige informatie. De Finse website van Pegas (pegas.fi) biedt een en hetzelfde onderstel aan voor de 16 & de 21 inch machine (ik woon in Finland). Daarentegen biedt een Duitse website (Dictum) een versie van het onderstel aan voor de 16 inch en een andere versie van het onderstel voor de 21 inch machine. Daarbij is op die website het onderstel voor de 16 inch duurder (!) (maar wel beiden flink goedkoper dan van de Finse Pegas website). In contact met Dictum blijven zij erbij dat je voor de Pegas 16 inch (die ik heb) niet het onderstel van de 21 inch kunt gebruiken. Terwijl de Finse Pegas website dus hetzelfde onderstel voor beide modellen aanbiedt.

Wat is nu waar? Iemand die hier wat licht op kan laten schijnen?

Verkoopt Pegas op zijn Finse website een onderstel dat je aan kunt passen, zodat het voor zowel de 16 inch als de 21 inch machine pasbaar gemaakt kan worden? Of zijn die twee machines van de onderkant hetzelfde, en moeten dus die twee "verschillende" onderstellen gewoon eigenlijk hetzelfde onderstel zijn?
 

LvC

Nieuw lid
27 apr 2020
5
0
Ik ken deze machines niet, maar met even zoeken op het internet vind ik bij Baptist een onderstel voor twee soorten Pegas: Link naar Onderstel voor Pegas 16ce en 21ce
Ja, precies! Vandaar ook mijn vraag ;-)

De verzenkosten naar Finland zijn bij Baptist erg hoog. Vandaar dat ik uitkom bij Dictum. Zij hanteren echter ook weer twee verschillende prijzen voor die twee "verschillende" (?) onderstellen, waarbij om een onduidelijke reden het onderstel voor de 21 inch machine weer een stuk goedkoper is dan die voor de 16 inch machine (die ik heb). Aangezien de meeste andere webwinkels één model onderstel aanbieden voor de 16 & 21 inch, probeer ik er hier achter te komen of die 21 inch ook gewoon gaat passen. Dank voor je reactie!
 
Laatst bewerkt:

LvC

Nieuw lid
27 apr 2020
5
0
Vertrouw je Baptist, zou ze gewoon bellen. (Als je de buitenlandse situatie uitlegt kunnen ze je misschien het bestelnummer geven)

Bekijk bijlage 110345
Wat bedoel je? Ik kan het daar wel bestellen, maar ik betaal liever 4,95 of zoiets aan verzendkosten dan 22 euro. Plus nog eens meer dan 10 euro minder voor het onderstel. Vandaar dat ik dan toch bij Dictum uitkom. Als dat onderstel past dus.

Ik heb een email naar Pegas zelf gestuurd. Hopelijk krijg ik daar meer duidelijkheid :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.