Onderkant tafel

Dmtrlmr

Nieuw lid
26 nov 2023
3
0
Antwerpen
Hoi! Kan iemand mij helpen met volgende? Voor de bescherming van de onderkant van bvb een tafelpoot kan uiteraard gebruik gemaakt worden van die specifieke vilt-rondjes uit de DHZ-zaak. Echter, in meubelzaken wordt meestal met een ander materiaal gewerkt, zie foto. Wat is dit of waar kan ik dit vinden?
 

Bijlagen

  • IMG_5741.png
    IMG_5741.png
    356 KB · Weergaven: 47

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Kan het niet zo goed zien op de foto, is dat een soort dun leer of zo?

In een recente video verteld Matthias Wandel dat ie vilt vaak met hotmelt glue monteert, dus niet met die plaklaag onder die viltjes. Dat ga ik eens proberen, want bij ons laten die viltjes vaak los. En dat zou je met het materiaal uit de foto ook wel kunnen doen. In het filmpje warmt ie de onderkant van de poot eerst goed op, voor de hotmelt erop te doen, helpt met de hechting, denk ik.
Bij Hornbach hebben ze viltjes die in een houdertje zitten, en dat houdertje schroef je vast, dat werkt ook prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: bert_s

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik heb van die blauwe teflon dopjes gebruikt. Die zijn 19mm. Eerst met een fornesterboor een ondiep gat geboord en daar die dopjes in gelijmd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.