O,O, dat ging even mis gisteren. Gistermorgen het forum afgesloten, een backup van de database gemaakt en alvast met de forum software geinstalleerd op de nieuwe server, wat ik ook al 2x als proef gedaan had. De oude server staat in de us, de nieuwe in duitsland, het het is een nederlandse domeinnaam en dus in nederland geregistreerd. De dns van de domeinnaam werd beheerd in de us, dus eerst de domeinnaam terughalen naar de nederlandse provider en na een paar uur, toen dat geslaagd was, de domeinnaam door laten verwijzen naar de nieuwe server. Maar o sukkel die ik ben, ik had het nieuwe forum niet op slot gezet en in nederland werden jullie na een paar uur al doorverwezen naar de nieuwe server, maar ik tegen 12 uur 's nachts nog niet, ik kreeg de us server nog steeds in beeld en kon dus niet ingrijpen. Ik realiseerde me vanmorgen pas dat het forum al bereikbaar was

. Maar nu is het forum weer op de stand van 's nachts 11 april, dus een paar berichten van gisteren zitten er niet in en Roekie moet zich even opnieuw registreren. Mijn excuses voor het ongemak, ik heb wel even zitten zweten, maar kan er inmiddels wel om lachen. Ik moet nu nog wel wat upgraden etc en de bijlagen moeten nog bijgewerkt worden. Die bestanden zijn te groot om in 1 keer over te halen met de beheer software van de server (Plesk).
En als het goed is komt fryslanboppe.fr ook niet meer in het scherm, dat is op dezelfde server maar een andere webspace van de testversie. Mochten er nog meer vragen zijn of dat iemand mij nog publiekelijk aan de schandpaal wil nagelen, dan kan dat.
Veel plezier op het forum, het is in ieder geval een stuk sneller, dus de meesten kunnen een paar minuten eerder naar bed voortaan
jaap