onbekend makita gereedschap

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.338
1.237
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Nee - het ging in eerste instantie om de Copper John. Dat is een patroon van een kunstvlieg, maar een 'john' is ook een woord dat gebruikt wordt, in bepaalde engelse dialecten, om een plee aan te duiden. De meneer die deze vliegen bond heeft er een handje van om grappen uit te halen, en maakte dus een vlieg - die ook beantwoordt aan de omschrijving 'copper john' door een mini-toiletpot (uit een poppenhuis of ander schaalmodel denk ik) brons te spuiten en op een haak te lijmen. Dat was de associatie in verband met de makita-pot. vervolgens meldde ik dat hij ook zo'n grap had met een blue-winged olive. De blue-winged olive is een veel voorkomende eendagsvlieg (of eigenlijk groep vliegen - meerdere soorten) die een olijfkleurig achterlijf hebben, in het subimago stadium, en blauwgrijze vleugels - vandaar 'blue-winged olive'. Maar deze versie neemt het 'olive' iets letterlijker...

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.255
503
hilversum
Raar dat wurth wel bij elke machine leverancier mensen weghaalt om op eigen afdelingen kwijt te kunnen. Dus lujkt me dat ze wel zelf produceren. Heb er overigens niets van dus kan het niet controleren.
Hilti weet ik niet.
Maar kwa kracht kan er niet veel tegen. Dus zou het raar vinden als geen enkele leverancier die cijfer kan halen en hun wel.
Ik kan alleen spreken over 8 jaar terug,
Toen was wurth copy/paste machine's.
Boormachine's waren bosch blauw .
Of ze nu een eigen lijn hebben durf ik niet te zeggen.

John1969

Post veel
10 jul 2023
908
529
‘s-Hertogenbosch
Staat meestal maximaal 10 m bij me vandaan zelfs op 150 meter hoogte. Jij staat immers op de steiger / vlonders.
Klopt, bij mij bijna net andersom 🤩moet af en toe hard lopen dus mag m’n gereedschap niet te duur zijn, onder het motto “”vaker nieuw is net zo duur “ per saldo moet de gebruiker tevreden zijn over de kwaliteit… ik ben tevreden over makita en als het kapot gaat heeft het z’n werk gedaan… ook al is dat binnen de garantie… wat kost een halve dag verlet. Bij mij zit de vervanger binnen een half uur, dus 🤔

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.