Onbehandeld eikenblad waterschade

Thijs1

Nieuw lid
11 sep 2020
3
0
Tijdens het vervoeren van een massieve eiken keukenblad is het beginnen regenen, het was ingepakte maar er is helaas toch water doorgekomen.
Het blad is nog onbehandeld en na het drogen vertoont het deze bruine vertekeningen (op beide zijden).
Is dit simpelweg weg te schuren of hoe kan ik dit best aanpakken?
119173241_369919860836706_6812822388933582490_n.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
Ik zou beginnen met schuren, eventueel met een schraapstaal de hardnekkige plekken verwijderen. Maak een proefje op de beoogde onderkant van het blad, dan kun je zien wat het resultaat is. Volgens mij komt het wel goed. Hoe ben je van plan het blad te gaan afwerken?

Succes! Fons
 
Laatst bewerkt:

Thijs1

Nieuw lid
11 sep 2020
3
0
Ik zou beginnen met schuren, eventueel met een schraapstaal de hardnekkige plekken verwijderen. Maak een proefje op de beoogde onderkant van het blad, dan kun je zien wat het resultaat is. Volgens mij komt het wel goed. Hoe ben je van plan het blad te gaan afwerken?

Succes! Fons
Als ik terug ter plekke ben zal ik het eens proberen. De keuze is gegaan naar Osmo TopOil.
Dankjewel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.