Ombouwen schuurtje tot hobbyruimte

fwt

Actieve deelnemer
15 feb 2013
42
2
Rijswijk
Het project vordert gestaag, nu twee wanden de beplating er al tegen.
fase 1: Houtjes plaatsen voor de isolatie
WhatsApp Image 2020-08-18 at 22.23.58.jpeg

fase 2: isolatie plaatsen, daarna komt hier de folie overheen.
WhatsApp Image 2020-08-18 at 22.23.59.jpeg

fase 3: het plaatsen van de osb 3 platen
WhatsApp Image 2020-08-18 at 22.23.59 (1).jpeg

Morgen ga ik beginnen aan het raam wat ook in het schuurtje moet komen. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Groet Frank
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS en BossyRangs

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Ziet er goed uit Frank :)

Nog even een vraag, ik zie dat je betonnen golfplaten op het dak heb liggen. Wil je daar ook iets van isolatie op aanbrengen? Of blijft het zo?
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Goed bezig.
Vroeg me af wat de functie van die houtjes is voor de isolatie?
Ik zie dat je Pir plaat hebt gebruikt.
 

fwt

Actieve deelnemer
15 feb 2013
42
2
Rijswijk
Ziet er goed uit Frank :)

Nog even een vraag, ik zie dat je betonnen golfplaten op het dak heb liggen. Wil je daar ook iets van isolatie op aanbrengen? Of blijft het zo?

Thx, de dakplaat wil ik vervangen door geisoleerde dakplaat. Ik heb de folie ook nog laten uitsteken boven de osb plaat zodat ik deze hier nog kan afkitten ofzo.

Vroeg me af wat de functie van die houtjes is voor de isolatie?
Ik zie dat je Pir plaat hebt gebruikt.

Heb inderdaad gebruikte PIR plaat gebruikt, vandaar de kleur ;). De houtjes zorgen ervoor dat de isolatie op zijn plek blijft zitten als deze niet vast klemt tussen de staanders.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De houtjes zorgen ervoor dat de isolatie op zijn plek blijft zitten als deze niet vast klemt tussen de staanders.

Plaat aan een kant tegen de balk aan zetten 1cm naar binnen en aan de andere kant afzagen maar een beetje schuin naar buiten zodat je plaat er altijd strak in klemd.

Naden en kieren dicht purren daar verlies je warmte.
 

fwt

Actieve deelnemer
15 feb 2013
42
2
Rijswijk
thx voor de tip voor het snijden van de platen! ga het proberen.

Heb alleen hele kleine kiertjes (max 1mm) tussen de platen onderling soms, deze heb ik niet dicht gepurt ben bang dat het een grote rotzooi wordt.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Zou ik toch wel doen, want elk kiertje geeft heel veel rendementsverlies. Dat is het nadeel van isoleren met pir platen, dat vraagt een hoop meer nauwkeurigheid in de verwerking.

Kwa PIR zou ik deze aanraden illbruck FM330 Perfect Elastic Foam - Flexibel Pistoolschuim- Combifit (hoeft uiteraard niet perse bij combifit besteld te worden :p ). Die is speciaal bedoeld voor luchtdicht bouwen (is blijvend flexibel) en verwerkt vind ik zelf fijner dan gewone pur.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Dichtpurren is niet zo moelijk hoor.
Koop een purpistool met van die slangetjes die op de punt kunnen.
druk die zo diep mogelijk in de kier en spuit vol tot het er uit komt aan de voorkant.
alles wat uitsteekt laten drogen en daarna wegsnijden.
Als je op de vloer knoeit, liggen laten tot het droog is.
Je kan wel een stukje folie op de grond leggen.

Je kan ook van die bussen met slang van de bouwmarkt halen maar dit werkt lekkerder.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
Je kan ook van die bussen met slang van de bouwmarkt halen maar dit werkt lekkerder.
inderdaad
een pistool is handiger, want moeilijke plaatsen zijn makkelijker toegangbaar
plastiekslangetjes op de bus slibben dicht als je niet in 1 keer de hele bus gebruikt
met wat geluk kan je het slangetje een 2de keer gebruiken na er een stuk afgeknipt te hebben
een bus met pistool er op kan je een paar weken aan de kant zetten & hergebruiken na de spuitmond vrij gemaakt te hebben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.