Ombouwen inca 260 motor inbouwen

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Hoi allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een inca 260 motor?
Ik heb het model waarbij de motor loshangt, echter wil ik door mijn beperkte werkplaatsruimte eigenlijk graag een ingebouwde motor.

Ik kan alleen moeilijk vinden hoe inca dit origineel doet.
Ik ben er wel al achter dat een b14 motorflens zou moeten passen. Ik denk dat ik dan een 4polige motor moet zoeken van zo'n 0.37kw?

De vraag is vooral hoe het onderste wiel dan op de motoras gezet moet worden.

Iemand nog tips?

Misschien is het zelfs slimmer deze weg te doen/te ruilen met iemand die liever een losse motor heeft, maar ik verwacht dat eigenlijk iedereen liever een inbouwmotor heeft.

Vriendelijke groeten,
Bart
 

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
139
32
Utrecht
Ik heb beide uitvoeringen en kan wel even voor je kijken wat je zou willen weten of een foto van iets nodig hebt. Laat maar weten.
 

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
139
32
Utrecht
Ik heb gelijk even een poging gewaagd maar licht is niet top.
4 inbussen waarmee de motor aan het frame vastzit en eigenlijk een simpele as met een een borging waar het wiel op gaat.
 

Bijlagen

  • IMG_6374 groot.jpeg
    IMG_6374 groot.jpeg
    56,5 KB · Weergaven: 35
  • IMG_6375 groot.jpeg
    IMG_6375 groot.jpeg
    96,3 KB · Weergaven: 36
  • Geweldig
Waarderingen: HoutNerveus

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Hier ook de twee de uitvoeringen op voorraad,maar het model met het bevestiging punt voor de vaste motor is zwaarder uitgevoerd dan met de losse electro-motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: HoutNerveus

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Hartelijk dank voor de reacties en foto's, ik ga er mee aan de slag. Ik ben wel een beetje huiverig om het onderwiel aan te passen maar er lijkt niet echt iets anders op te zitten. Ik ga het bij de werkplaats op werk eens navragen, hoe ik dat netjes doe zonder de boel krom de draaien.
 

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Van wat ik aan de fotos kan zien ziet de gietwerken behuizing er overigens wel vrij identiek uit aan die van peter. Dus ik denk dat er op dat vlak geen probleem zal zijn.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Je moet op bouw maat zoeken. De motor moet de goede as maat hebben en de goede aansluitflens met boutpatroon. Daarna kan je kijken of er een motor met een hoger vermogen leverbaar is met de zelfde bouw maat.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
546
130
En volgens mij moet je een motor hebben die 1000 toeren draait (6 polig)
Weet ik niet helemaal zeker, dat kunnen de Inca bezitters even nakijken
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
1000 toeren kleine flens motor enkel fase gaat geen koopje zijn. Is het niet makkelijker om de motor die je nu hebt, achter de machine te plaatsen? Dan heb je alleen een nieuwe v riem nodig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.