Olie op teakhout gelekt. Wat nu???

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Tijden veranderen. Had jij ooit gedacht dat mensen een afgeleefde werkbank in hun woonkamer zouden zetten?
En misschien wil je dochter het juist wél hebben omdat het van jou is. Misschien is het aardig de geschiedenis die jij weet te noteren en die op de een of andere manier bij de tafel te bewaren.
Er zijn genoeg mensen die handwerk met of zonder geschiedenis weten te waarderen, zich verbonden voelen met de maker ervan en het mooie er van zien.
Ik zou in dat geval het blad kunnen omdraaien ;-)
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Wel wat laat hier bij gekomen, maar ............

Ik heb niet alle replies gelezen, maar als Ik did probleem had, zou Ik met een hogedruk spuit met warm zeep water deze olie te lijf gaan.

Mijn inziens is dat Teak op zich zelf al olieachtig is, en daardoor de verontreinigde er niet ver in zal trekken, een goede was beurt zal volgens my het meeste van de kettingzaag olie er van af/uit verwijderen.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Wel wat laat hier bij gekomen, maar ............

Ik heb niet alle replies gelezen, maar als Ik did probleem had, zou Ik met een hogedruk spuit met warm zeep water deze olie te lijf gaan.

Mijn inziens is dat Teak op zich zelf al olieachtig is, en daardoor de verontreinigde er niet ver in zal trekken, een goede was beurt zal volgens my het meeste van de kettingzaag olie er van af/uit verwijderen.
HD spuit ga ik dus echt niet doen. ;-)
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
563
Ik zie eigenlijk maar één oplossing.
Keer het blad om, maak er weer een scheepsluik van, bouw er een mooi bootje om toe en je hebt een onuitwisbare plek in je familiegeschiedenis. Je dochter en schoonzoon noemen dan ál hun kinderen Jan :p .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.