Oefenwerkstukje - Richard Findley's acorn finial challenge

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
De afgelopen tijd heb ik minder gedraaid dan ik wilde vanwege de hitte in de garage, maar gisteravond ben ik weer even naar binnen geslopen toen de kleintjes op één oor lagen, en heb ik me gewaagd aan de uitdaging die houtdraaier Richard Findley op Instagram plaatste: een "acorn finial" (wat is de juiste term voor een finial eigenlijk in het nederlands?). Het leuke van deze uitdaging is dat veel draaiers ze ook weer op Instagram plaatsen en er zo "samen" op afstand aan mooie werkstukjes gewerkt wordt.

Deze uitdagingen zijn mooie oefeningen om de verschillende beitels goed onder de knie te krijgen. Gebruikte beitels: afruwguts (alleen voor het ronddraaien van het vuren), vormguts (de holletjes) en de platte beitel (al het andere werk).

Binnenkort waag ik me aan zijn andere uitdagingen die ik nog kan vinden. Leuk om op deze manier m'n vaardigheden wat op te poetsen!
1597740948934.png
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Ah, dat had ik nooit zelf verzonnen, dank! Toch die vertalingenlijst maar eens maken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.