oefenen met kleurtjes....ook leuk!

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.683
589
Steenbergen, Noord Brabant
Ik ben de afgelopen periode druk geweest met van alles......pensionering....mantelzorg, dus minder met draaien. Dan kwam er een periode achteraan met het afwikkelen van allerlei praktische zaken rond een overlijden, dus ja....dat draaien...'t kwam er nog niet van. Of toch?
Voor de Houtdraaidag was er een verzoek van 'de dames van 't rondhout' om pruikenstandaards te maken. Onze afdeling binnen Radius - de Scheldedraaiers - gaven gehoor en uiteindelijk zijn er een stuk of 11 standaards gedraaid en meegegaan naar Kasteel Hernen. Ik heb er ook een gemaakt. Over het draaien valt niet veel te vertellen, zijn dus ook geen foto's van gemaakt: een voet, een steel en een kop. op elkaar zetten en klaar:sneaky:.In mijn geval waren de kop en voet uit esdoorn en de steel uit essen. Er zat niet veel tekening in het hout, dus lang getwijfeld over de afwerking. Door een gelukkige koop kwam ik in bezit van een complete serie Jo Sonja irredescend colours (hoop dat ik het goed spel). Als je die op een zwarte ondergrond aanbrengt krijg je metallic effecten. Volgend het Pippi Langkous principe (heb het nog nooit gedaan, dus denk dat ik het wel kan) de kale saaie pruikenstandaard als oefening gebruikt. Met onderstaand als resultaat:giggle::
PHOTO-2026-04-03-10-54-54 2.jpeg
Afgewerkt met een hoogglans PU spuitlak in meerdere lagen. De foto had beter gekund, maar geeft een aardig idee.
Heel artistiek ben ik niet, maar dit was wel verrekte leuk om te doen. Ik voel een vervolg aankomen:cool::cool:. Ondanks de drukke tijd toch nog iets gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.828
1.183
‘s-Hertogenbosch
Op zich een mooie standaard geworden ( kleur is niet echt mijn ding en stijl). Ik denk wel dat je er iemand ontzettend blij mee maakt….. is idd een leuk project om effe je zinnen te verzetten en hoop voor je dat je binnenkort toch weer tijd kunt vinden om af en toe weer iets voor jezelf te doen….
Sommige van mijn projecten hebben ook maar een uitvoeringsduur van een uur per dag…. en kunnen over meerdere dagen uitgevoerd worden…

Groetjes John

• Leuk
Waarderingen: EdP

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.