Odie's Oil

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
In de berichten over Open Dag Hout schreef ik eerder deze week dat ik Odie's Oil bij Baptist in het schap zag staan. Niet goedkoop, maar het schijnt erg zuinig in gebruik te zijn en dan kom je aan ongeveer dezelfde kosten als Osmo.
Er werd natuurlijk op gereageerd en eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik een goede koop gedaan heb met het kleine potje Odie's Oil. In alle voorbereiding naar ODH ook geen tijd voor, maar ben wel benieuwd of hier ook houtbewerkers zijn die het al gebruikten. Het schijnt wel enige faam te hebben.

Titus Baptist zei dat er erg informatieve YT filmpjes van zijn, dit is in ieder geval die van Odie zelf.

jaap

 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Voor de gein eens een cursus gedaan op Domestika, en die meubelmaker gebruikte ook Odies, daar ken ik het eigenlijk van.
Voor mij was de keuze eerder afhankelijk van de benodigde robuustheid:
  • Gekookte lijnolie
  • Eigen meubelwas met lijnolie
  • Glitsa meubellak
  • Jachtlak (meestal verdund als wipe-on finish)
Ik heb laatst bij Baptist een potje Osmo gekocht, en de eerste ervaringen zijn wel goed, duurt wel lang voordat het droog is, en droogtijd is voor mij juist een reden om er gewoon olie op te kletsen, maar het is wel heel mooi, Osmo.
Ook wel benieuwd naar ervaringen betreffende Odies (nog liever een recept om het zelf te maken :D ).
Maar de prijs snap ik niet, waarschijnlijk zit er gemalen eenhoorn en yeti oksel smeer in, voor die prijs :)
Maar als het heel mooi is, snel droogt, robuust is, wie weet.
Welke versie van Odies heb je, die met een kleurtje (tenminste, bij baptist hadden ze een aantal verschillende tinten/typen)?
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.