Nooitgedagt Beitel

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
152
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Ik ben op zoek geweest naar een nooitgedagt beitel als uitbreiding van mijn set, en kon deze niet zo 1,2,3 vinden.

DSC01212.jpg

Na een kleine poos stilte kreeg ik een berichtje van een gewaardeerd forumlid over een vraag welke schroeven ik gebruikte voor de restauratie van mijn handzagen, uit een van mijn posts.
Na enig mail verkeer heen en weer kreeg ik de vraag of ik nog op zoek was naar de beitel, en dat hij er aan kon komen.
Zodoende stuurde hij mij een beitel met de boodschap erbij: "Dit is wel een opknappertje,, Maar hij is gratis!
Werkelijk een machtig mooi gebaar... Gratis!!
Ik heb de beitel grondig gereinigd, en opnieuw geslepen.
Het handvat voorzien van nieuwe ringen en in de Danish oil gezet.

DSC01435.jpg

DSC01436.jpg

DSC01437.jpg

Is weer een prachtige beitel geworden die mooi bij de collectie past, waar weer fijn mee gewerkt wordt.
Bedankt Danny (Danny1984)
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
Netjes, fijn toch zo'n forum! Ik wil over een tijdje nieuwe beitels aanschaffen (voor bv zwaluwstaartverbindingen te maken in combinatie met een trekzaag) maar ik twijfel nog over welk merk. Heeft een van jullie een tip? Ik denk aan Narex
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Je Nooitgedagt set zijn daar niet slecht voor en heel goed bruikbaar!!!
Als je een paar schuine beitels (linkse en rechtse) maakt of visstaartbeitels koopt kun je al veel doen, Dit kan interessant zijn om de kleine hoekjes bij verdoken (verborgen) verbinding mooi zuiver te maken (maar die zul je toch nooit zien eens gelijmd)

Mijn schuine beitels heb ik zelf gemaakt van een paar Nooitgedagt rechte beitels...

Jos
EE5B96B8-3AF8-40A7-A4DE-99A5033C3EFB.jpg
( Dit waren 16mm en 8mm rechte beitels)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Fredje kroketje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.