Toen wij een aantal jaren geleden naar ons huis verhuisden, was de ruimte die bedoeld was als werkplaats volledig gevuld als opslagplaats. Naarmate het huis bewoonbaar werd, verdwenen de dozen uit de werkplaats om het huis met onze spullen weer wat in te richten. Het gereedschap kwam van her en der uit de verbouwingen langzaam naar de werkplaats, zonder al te veel systeem. Ruim 2 jaar geleden een deel van het gereedschap omgeruild voor een grote stationaire zaag/frees en vlakvandikte van een bekende oostenrijkse smederij en vorig jaar dacht ik ook even fluks een bootje te bouwen tussen de bedrijven door. Tel daar bij de rare gewoonte om bij een bezoek aan een houthandel altijd wat moois mee te nemen en je begrijpt dat e.e.a. een licht chaotische indruk wekt. Sergej van Intarsio weigerde in mijn werkplaats aan de slag te gaan en Hemski is al eens een paar dagen op bezoek geweest en dacht mij te helpen door mijn hout voorraad te schiften, wat o.a. resulteerde in de "bult" achter de zaagmachine. Ik hoop op niet al te lange termijn de boot er uit te werken en dan de werkplaats een echte werkplaats te maken. Toen liep ik deze week tegen een website aan van een houtbewerker die wat gestructureerder te werk gaat; ik ben vol bewondering over zijn werkplaats, maar ook wel in verwondering of daar ooit maar in de buurt kan komen. Het is wel een hele fraaie informatie website http://benchmark.20m.com/workshop/ShopTour_Current/ShopTour_Current.html
jaap
Attached files

jaap
Attached files