P
De keuze is gemaakt. Ik ga voor een Bosch GKS55, hier op het forum goede dingen over Bosch gelezen, en het geleidesysteem ziet er goed uit.
Bovenfrees weet ik nog niet zeker, maar ik neig naar een Bosch POF1400, is een prijs waar je haast geen miskoop voor kunt doen, en ook hier goede dingen over gelezen.
Heb ik nog 1 puntje open, namelijk de keuze voor zaagbladen, wat is de beste keuze hierin? Ik zit te denken aan een blad met 48 tanden voor multiplex, mdf en dergelijke, is dat een goede keuze? Ik lees ook goede dingen over prijs/prestatie van Ecotools, maar welk blad kan ik daar het beste kiezen?
Dank voor het aanbod Atmoz, maar voor dat bedrag koop ik liever een nieuwe. (Zit in mijn hoofd, geen logische reden voor)
Atmoz, je brengt me toch weer aan het twijfelen. Tot nu toe kon ik de meerprijs van de invalzaag niet verantwoorden voor mijzelf, maar ik sta open voor extra argumenten.
Wat maakt voor jou de invalzaag een zoveel fijner apparaat als de cirkelzaag?
Haha, grappig hoe zoiets gaat. Ik zat met hetzelfde...(wist niet eens wat of waarvoor een invalzaag precies was). Uiteindelijk hebben ze me op een ander forum ook weten te overtuigen. En daar ben ik blij om
Een invalzaag is: veel preciezer, stiller en heeft betere stofafzuiging. Je werkt (99% van de tijd) met een geleider(lineaal), en dat is echt super relax werken. Bij een cirkelzaag kan dat natuurlijk ook, maar bij de invalzaag werkt dat op de een of andere manier nóg fijner. Bovendien kun je midden in je werk "invallen" zodat je bijvoorbeeld een gat voor een wasbak midden in een plaat kunt maken.
Ik vind het een van de fijnste powertools wat ik heb. Gebruik hem dan ook super vaak, en met veel plezier!
Je zou ook het product-filmpje eens kunnen bekijken, die overtuigen mij ook vaak. Wat ik sowieso weet: het is een top van een invalzaagHij wordt dan ook bij de beste invalzaag ter aarde (de Mafell) in de fabriek gemaakt. Als je 'm koopt krijg je geen spijt
Greetz,
Atmoz
Je beschrijft precies mijn twijfel in de eerste zin. Nu eerst een weekje vakantie, en dan nog eens een keer goed rondsnuffelen.. De bosch gks 55 gebruikt trouwens wel dezelfde rail als de gkt 55