Zaterdag weer de nodige uren rondgezworven in Bang Po, oftewel Woodstreet. Ik ben op zoek naar hout, mooi hout, voor kistjes en meubels en wil eigenlijk geen teak gebruiken. Het gebied is vrij groot, met ongeveer 400 zaken die hout, gereedschap, half fabrikaten in hout zoals traponderdelen stoel en tafelpoten etc, verf en lak, heel veel vloerhout, bekleding, hang en sluitwerk het is er allemaal en ruim voorradig. Prijzen zijn vrij gunstig, de kleine eenhand Makita bovenfrees kost net over de 50 euro en voor dat geld heb je ook een kleine aziatische kolomboormachientje. Zag 2 hele mooie kleine lintzagen, een van MKT (?) en een Makita, allebei rond de 16000 baht is 385 euro; beide een mooie en grote gietijzeren tafel een goed uitziende zaaggeleiding. Staat een klein beetje op het verlanglijstje
.
Maar ik werd helemaal vrolijk van de eerste zaak die ik zag toen ik uit de taxi stapte, een soort van Dick Baptist met feine gereedschappen. Een hele verzameling houten schaven (met en zonder keerbeitel :lol: ) korte, lange, holle, bolle, spaakschaven, profielschaven, echt alles. De grootste reischaaf 1100 baht, een spaakschaafje 100 baht. Bedenk daarbij dat gemiddelde ambachtsman 6000 tot 9000 baht per maand verdient. Wij rekenen voor het gemak 1000 baht = 25 euro.
De foto's doen de rest van het verhaal.
jaap
Attached files

Maar ik werd helemaal vrolijk van de eerste zaak die ik zag toen ik uit de taxi stapte, een soort van Dick Baptist met feine gereedschappen. Een hele verzameling houten schaven (met en zonder keerbeitel :lol: ) korte, lange, holle, bolle, spaakschaven, profielschaven, echt alles. De grootste reischaaf 1100 baht, een spaakschaafje 100 baht. Bedenk daarbij dat gemiddelde ambachtsman 6000 tot 9000 baht per maand verdient. Wij rekenen voor het gemak 1000 baht = 25 euro.
De foto's doen de rest van het verhaal.
jaap
Attached files