Hoi aan allen,
wegens verhuis ben ik " genoodzaakt "
om een nieuwe werkplaat te bouwen. Nu de beschikbare ruimte hiervoor is 7 m bij 7 m, wat op zich,semi profesioneel niet slecht is. Ik start met een polybeton vloerplaat, hierop komen twee lagen ytong steen van 15 dik en 25 hoog. Deze zal ik later bezetten met cementbezetting up210 . Daarop start een houtskeletbouw bestaande uit secties van 4 x 14 .
Het dak zal bestaan uit metalen dakpanplaat niet geisoleerd daar ik de isolatie langs binnen zal aanbrengen. Aangezien ik mijn combine in het midden van de ruimte wens te plaatsen, zit ik natuurlijk met een overspanning van om en bij de 6,8 m . Nu komt de vraag : hoe kan ik deze overspanning het beste aanpakken . Zou 1 IPE profiel van 160 in de midden ,van links naar rechts, voldoen om daar dwarsover de dakbalken te laten gaan. Zou het een idee zijn om verschillende mono pitch rooftrusses te maken.
Of zien jullie een andere oplossing misschien .
in elk geval al bedankt om even mee te denken .
Grtz
Stefke
wegens verhuis ben ik " genoodzaakt "
Het dak zal bestaan uit metalen dakpanplaat niet geisoleerd daar ik de isolatie langs binnen zal aanbrengen. Aangezien ik mijn combine in het midden van de ruimte wens te plaatsen, zit ik natuurlijk met een overspanning van om en bij de 6,8 m . Nu komt de vraag : hoe kan ik deze overspanning het beste aanpakken . Zou 1 IPE profiel van 160 in de midden ,van links naar rechts, voldoen om daar dwarsover de dakbalken te laten gaan. Zou het een idee zijn om verschillende mono pitch rooftrusses te maken.

Of zien jullie een andere oplossing misschien .
in elk geval al bedankt om even mee te denken .
Grtz
Stefke