Nieuwe werkplaats gebouw

BluesBob

Nieuw lid
3 sep 2020
6
1
Bij mijn houtvraag hoord nog het geschaafde plaatje. Ik ben benieuwd wat de uitkomst is.
 

Bijlagen

  • geschaafd.jpg
    geschaafd.jpg
    515,5 KB · Weergaven: 172

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
982
Omgeving Eindhoven
Nog even terugkomend op de breedte van de deur. Ik zou 'm breder maken. De deur naar mijn schuur is ook een normale deur (hier 88cm netto tussen de kozijnstijlen). Maar ik krijg bijvoorbeeld mijn zaagtafel (Harvey) niet zonder deze deels te demonteren naar buiten.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.138
1.949
Klein-Brabant, Vlaanderen
De deur naar mijn schuur is ook een normale deur (hier 88cm netto tussen de kozijnstijlen). Maar ik krijg bijvoorbeeld mijn zaagtafel (Harvey) niet zonder deze deels te demonteren naar buiten.
een collega met dezelfde ervaring als mij ;-)
Het zal 93cm netto zijn. Ik wil niet te groot en deur, omdat ik wil zo veel mogelijk muur ruimte hebben.
een alternatief is om inderdaad een deur van 93 cm te zetten, maar daarnaast een vast paneel, dat wel uitneembaar is
dan heb je de gewenste muurruimte
maar wanneer er toch iets breder dan 93 cm door moet, kan je het paneel er uit nemen
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Het ontwerp is beslist. Het duur zal iets breder zijn - 100cm netto. Er is een rooster lag op het achter kant, mechanisch ventilatie op het dak aan het ander einde, airco/verwarming inverter, en een klein 'keuken blok'. Bouw begint een eindige in December. Kleur is RAL 9016 (traffic white), en de raam kozijnen antraciet.

Volgende stap is het Electra schema - heel veel stopcontacten op 120cm, en ook op het plafond voor de LED-panelen en ook te gebruiken voor stroom voor handgereedschappen, etc. Er komt ook 4 stopcontacten voor Krachtstroom.

Het zal gebouwd worden door a-Tuinhuis

1600358155742.png
1600358216110.png
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Voortgangsverslag
Het werk is begonnen! Tot nu toe de meeste is gedaan door ons, de voorbereiding voor het gebouw en sanitair. We hebben ook besloten om een nieuw hek te bouwen - 84 Douglas hout latten per stuk, 3 beschermende lagen, met een gewicht van 58kilo per stuk! De bouwers hebben de krinnerpalen gezet, maar COVID infecties, en een geboorte, hebben een einde gemaakt aan het werk voor nu.
backyard-10.jpg
 

Bijlagen

  • backyard-10-2.jpg
    backyard-10-2.jpg
    993,4 KB · Weergaven: 111
  • backyard-10-3.jpg
    backyard-10-3.jpg
    766,2 KB · Weergaven: 104
  • backyard-15.jpg
    backyard-15.jpg
    912,2 KB · Weergaven: 115
  • backyard-14.jpg
    backyard-14.jpg
    671,4 KB · Weergaven: 116
  • backyard-16.jpg
    backyard-16.jpg
    920,8 KB · Weergaven: 122

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Hout 'platform' is klaar, Ook riolering is klaar. Water en stroom (400v) is gelegd tot aan het huis - het kan niet onder het huis als gedacht omdat er een 30cm dik muur 2 meter voor de achterzijde staat in de weg :-( Nu moet het door de garage (dat vol staat met kasten, en ook later zal gerenoveerd worden).


Werk begint aan het gebouw ergens in Januari. Dus, ik hebt ook 2 weken 'vakantie'


Workshop-20.jpgActual Foundation Frame.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joepbisschops

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
982
Omgeving Eindhoven
Ziet er strak uit. Mooi ook die schutting, geeft een speels maar tegelijk modern strak uiterlijk.
Water en stroom (400v) is gelegd tot aan het huis - het kan niet onder het huis als gedacht omdat er een 30cm dik muur 2 meter voor de achterzijde staat in de weg
Kan je niet (onder de grond) door die muur heen? Bij de boels oid een diamantboormachine huren en dan door die muur heen boren met een diameter een cm of 2 groter dan de leiding/kabels.
Of kan je tussen die muur en het huis niet graven om de leiding verder tot aan het huis te brengen?
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Hey @klusrob. Bedankt voor het Idee. Yeh, dat bedoel ik - door de grond. Maar eer zijn twee fundament muren - een rond de buitenkant, en dan een twee meter verder onder het huis aan de achterkant. Het is altijd mogelijk om een gaat door allebei, van twee kanten, te boren en een buis door te duwen, maar dat is veel graaf werk, special gereedschap (mag niet onder een huis elektrisch gereedschappen gebruiken door de gevaar van gas), en geld. Plus het is niet 100% zeker dat de ruimte tussen niet vol met aarde zit.
 

rommelaar

Actieve deelnemer
15 okt 2020
63
20
Leiden, Nederland

Grant837, gefeliciteerd hoor, mooie werkplaats, leuk project!

Ik moet bekennen dat ik na het zien van jouw foto's onmiddelijk googlede "zeecontainers werkplaats", om te zien of mensen dat ook doen.. ja hoor :oops: :

Een zeecontainer kost niet veel. Wat al snel blijkt is dat 1 container te smal/klein is voor een werkplaats, dus minstens 2 aan elkaar is noodzakelijk. En dan is het nog steeds een droevige werkomgeving, jouw hoge ramen, natuurlijk licht en hoogte / breedte zijn veel beter. En de vrouw vindt 2 zeecontainers in de tuin waarschijnlijk ook niet zo mooi passen.. verhuizen is natuurlijk wat makkelijk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.