Nieuwe vloer

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
50 toch? :)
Weet wel dat het heel blijft. Ik vind het prettig als een vloer iets minder "leeft".
 

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
OSB is niet geschikt als dragend vloerhout. Zelfs underlayment is aanzienlijk minder sterk dan vloerdelen omdat de helft van de vezels in de verkeerde richting liggen.
OSB is perfect geschikt als dragende vloer. Ik heb zelf op zolder 22mm gelegd op balken met hoh afstand 50cm en mijn hele werkplaats incl. draaibank staan daar.
 

Torro

Actieve deelnemer
OSB is perfect geschikt als dragende vloer. Ik heb zelf op zolder 22mm gelegd op balken met hoh afstand 50cm en mijn hele werkplaats incl. draaibank staan daar.
Ik ben druk bezig met slopen.
Na het schoonmaken en vervangen van de nodige balken komt er iemand om al het hout 2 keer te behandelen tegen houtworm.
We hebben ervoor gekozen om OSB te gaan gebruiken, lijkt me na alle informatie een prima oplossing.
 

Torro

Actieve deelnemer
Ik ben druk bezig met slopen.
Na het schoonmaken en vervangen van de nodige balken komt er iemand om al het hout 2 keer te behandelen tegen houtworm.
We hebben ervoor gekozen om OSB te gaan gebruiken, lijkt me na alle informatie een prima oplossing.
Zoals gezegd ben ik “druk” bezig met slopen.
Een paar balken zijn zwaar aangetast door de houtworm.
Toch kwam ik voor een verassing te staan.
Een van die zwaar aangetaste balken heb ik er uitgezaagd en wat schetst mijn verbazing, het is alleen de buitenkant die er zo slecht uitziet, de kern is van die balk is nagenoeg oké.
Dat had ik niet verwacht.
Neemt niet weg dat dit soort balken gewoon vervangen gaan worden want het harde gedeelte heeft niet meer de afmeting van de oorspronkelijke maten.
Dit toont volgens mij wel aan dat balken met wat houtworm, na 2 keer behandeld te zijn met een goed bestrijdingsmiddel, gewoon oké zijn.
 

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
76
30
friesland
ik zie hier houten staanders en liggers in boerderijen die aan de buitenkant helemaal opgegeten zijn. Als je ze doorzaagt is de kern nog goed, houtworm eet vooral spint. Vroeger smeerden ze met petroleum in, stinkt wel een paar jaar:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.