Nieuwe user

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
300
118
Zuid Holland
Hoi allemaal,

Zoals overal vermeld wordt op het forum ook maar een voorsteltopic.

ik ben Boudewijn en lees al een maand of 4-5 hier heel veel topics zonder te reageren.

Ik ben vanuit de verbouwing van een huis en het opknappen van kozijnen ed met houtbewerken in aanraking gekomen en voor ik het wist zat ik elke avond te lezen (ik heb alle filmpjes van Peter millard ook wel gezien ondertussen, nu op naar New Brit workshop) . Nu en dan maak ik ook wat dingen, een karretje voor systainers, een MFT tafel, luidsprekers, of nu een kastje. Tot nu toe vooral MDF voor losse bewerkingen, en wat er maar nodig is voor het klussen in huis (mn hardhout). Vanuit die klussen ben ik op een forum waar ik vaker kom mee gaan lezen over hout en houtbewerken en zo is mijn interesse best wel aangewakkerd.
Ik heb 0 handvaardigheidsopleiding gehad (wel beta-opleiding gedaan overigens) dus ik doe nog wel eens dingen anders dan anderen (of dat goed is is een tweede) maar lees graag mee op dit forum of andere plekken.

Ik heb vooral veel powertools omdat techniek mooi is en die mij helpen dingen makkelijker te maken, maar sinds ik laatst mijn eerste schaaf heb gekocht merk ik dat ouderwets dingen doen ook wel weer leuk is. Ter anekdote; een jig maken om met een bovenfrees een plankje te vlakken vond ik makkelijker dan een schaaf kopen ;) . Wat ik mooi vind is met losse materialen een eigen creatie maken, gewoon met je handen (en wat apparatuur dus). Ook zijn er genoeg dingen die ik technisch heel kunstig vind, of ik ze nu esthetisch mooi vind of niet. Dat is leuk om naar te kijken.

Ivm corona heb ik veel thuis gezeten en ben ik nu een schoenenkastje voor in de gang aan het maken en ben ik wat aan het brainstormen over een grote opergkast op zolder (in een driehoekvorm vwg het dak) en een meubel/ombouw om een wasmachine en een droger heen. Jullie gaan dus meer van mij horen binnenkort.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.