In het
topic kwamen nogal wat zaagtafels voorbij. Afgelopen jaren heb ik mij aardig gered met invalzaag en afkortzaag, en als er dan eens een plank geschulpt moest worden was er de Inca Universal. Dat gaat prima tot er onder verstek gezaagd moet worden: dan moet niet het blad maar de tafel gekanteld worden. Niet echt fijn.
Voor een betere oplossing alle forum-postst al eens gelezen en alle Youtube-filmpjes bekeken: DeWalt, Hikoki, Skil, de usual suspects. Of toch de Axminster. etc. Maar op dat moment geen klus voor, dus maar weer uitgesteld.
Op dit moment ben ik onze nieuwe schuur/overkapping aan het afwerken. Zaagwerk genoeg! Peter zijn post heeft het laatste zetje gegeven en dus staat hier nu een nieuwe
Bosch GTS 70-216 zaagtafel.
Eerste indrukken: zit doordacht en degelijk in elkaar, voor dit soort mobiele zaagtafel. De goede punten van Dewalt afgekeken, zoals de langsgeleider. En aandacht besteed aan DeWalt's mindere punten: klinkt niet als een straaljager en start mooi soepel op. Afkortgeleider heeft verrassend weinig speling en is na te stellen, stofafzuiging is heel aardig (en dan heb ik de bovenkant nog niet eens aangesloten). Nadeel: de T tracks hebben een afwijkende maat dus het aantal accesoires, zoals een nog betere afkortgeleider, is erg beperkt.
Aandachtspuntje is het spouwmes, dat lijkt net niet recht achter het zaagblad te zitten. Verder de komende dagen maar eens kijken hoe haaks alles staat