Nieuwe tools topic

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Ik heb mezelf getrakteerd op een Bosch GCM 8 SJL met onderstel en een 36mm afzuigslang. Hiermee kan ik wat nauwkeuriger zagen dan met mijn huidige afkortzaag en het bereik ik flink groter door de trekfunctie.

Ook nog een nieuwe accu gehaald voor mijn Hitachi accutol, 3 ah ipv de standaard 1,5 ah, vind de machine nu ook beter in balans. Dit allemaal in voorbereiding op de aankomende bouwwerkzaamheden. :)

0615990fv8.jpg
 
Laatst bewerkt:

SDC79

Actieve deelnemer
25 nov 2013
42
0
Overijse, BE
Jeevanbee,
waar heb je die combinatie gekocht.
Een afkortzaag, en dan precies die jij nu hebt is het volgende op mijn lijstje.
Tevreden van?

bedankt
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Ik heb hem bij Kruis gehaald, daar is hij nu het goedkoopste en ze hebben over het algemeen een goede service.

Kan alleen maar zeggen dat hij degelijk aanvoelde, heb er nog geen mm mee gezaagd. Heb hem deze week gehaald en hij zit nog steeds in de doos. Lang leve de griepepidemie :p

Groet,

Joris
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Nu ook deze post in dit draadje.
Woensdagavond laat besteld en nu al binnen:
Een Triton MOF001 bovenfrees, bij Silverlinetools.
Bekijk bijlage 26897
Waarom deze? Hij is van bovenaf bedienbaar als hij onder de freestafel hangt, niet al te zwaar en niet te licht, EN hij wordt standaard geleverd met 2 spantangen, 1/4" en 8mm. Voor de gitaarbouw heb ik een aantal belangrijke freesbitjes vanuit de USA met 1/4" en al mijn andere freesbits zijn 8mm. Dit is dus precies wat ik wilde.

De meeste leveranciers hebben wel de andere modellen Triton, maar dit model is wat moeilijker te krijgen.
Silverlinetools (staat voor een aantal namen van de bovenfrezenshop.nl) had hem nog wel.
Aardig detail, de catalogus die erbij geleverd wordt is van het bedrijf CMT, die een poosje geleden Triton heeft overgenomen. Daarin staan 2 machines die identiek zijn aan de Triton freesmachines, onder de naam CMT8E 1000watt en de CMT7E 2000watt. Beiden van boven verstelbaar.

Unboxing video:
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Dat uitpakken blijft toch maar een heerlijke bezigheid.
Leuk dat je daar een filmpje van gemaakt heb. (dat zal rendew ook waarderen)
Veel plezier met je nieuwe boven(onder)frees machine.:)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
IMAG0377.jpg

Allemaal "nieuwe" speeltjes.... In het midden staat echt een hagelnieuw hulpmiddel. Een zeer degelijke houder voor de "dremel"....erg handig voor precisie freeswerk, het grote voordeel is dat de voet aan 1 kant open is en je dus perfect zicht hebt op hetgeen je aan het frezen bent. Dit hulpstukje komt bij Stewmac weg, een kennis van mij is bezig met een eigen versie....Hopelijk kan ik die ook binnenkort laten zien.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik zat heel erg te twijvelen tussen de 125 en 150, maar aangezien ik veel met steigerhout ga werken is het toch deze geworden. En dat ie 2 tientjes duurder was scheelde ook ;)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Schaam mij heel die diep, zal door het stof kruipen moeten kruipen ,excuses !! heb dat filmpje van Grizzly wel gezien maar niet naar gekeken want ik dacht dat het een filmpje van youtube geplukt was om dat de titel in het engels was ( unboxing Triton )
maar het is een filmpie van Grizzly een forum lid .

Ga er nu effies naar kijken TOPPIE !!!!
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Schaam mij heel die diep, zal door het stof moeten kruipen ,excuses !! heb dat filmpje van Grizzly wel gezien maar niet naar gekeken want ik dacht dat het een filmpje van youtube geplukt was om dat de titel in het engels was ( unboxing Triton )
maar het is een filmpie van Grizzly een forum lid .

Ga er nu effies naar kijken TOPPIE !!!!
 

PBT

Actieve deelnemer
Gisteravond een felder bf6-41 5-in-1 combinatiemachine en een af 22 afzuiger gekocht

Machine van 1996
250cm loopwagen
41 cm vlak vandiktebank
Langgatboor inrichting
Rondfrees geleider,

Eigenlijk alles is erbij

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
De kogel is door de kerk. Ik heb een beslissing genomen.
Geen Dewalt vandikte bank maar in plaats daarvan de vlak vandiktebank van Hammer A3-31.
Is inderdaad heel anders, maar hier verwacht ik 30 jaar mee vooruit te kunnen.

Had al een offerte binnen, maar kreeg vandaag te horen dat de machine in de voorjaarsactie iets goedkoper zou zijn.
Geen silent power, maar wel de digitale instelling.
Krijg van Hammer gelukkig 12 weken de tijd om krachtstroom in de schuur aan te leggen:D
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
Schaam mij heel die diep, zal door het stof moeten kruipen ,excuses !! heb dat filmpje van Grizzly wel gezien maar niet naar gekeken want ik dacht dat het een filmpje van youtube geplukt was om dat de titel in het engels was ( unboxing Triton )
maar het is een filmpie van Grizzly een forum lid .

Ga er nu effies naar kijken TOPPIE !!!!

Geen nood Rendew, :cool:
Ik maak regelmatig een filmpje, en helemaal als ik anderen er mee kan helpen.
 

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
YEAH!!!!!
Me combinatie is compleet :cool:
Wat wordt het volgende...... waarschijnlijk een Carvex.
Heb nu een B&D ding wat voor geen meter werkt.
Me Bosch cirkelzaag werkt nog prima, dus een TS55 kan later ook wel ;)



 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.