Nieuwe tools topic

WR1944

Oud hout
Sorry !! Voor de niet ingewijden: dit komt overeen met 12 mm in de praktijk.

Nu kunnen jullie de effecten zien van een 24/7 hersenspoeling. Die Amerikanen zijn zo eigenwijs, ze willen gewoon niet naar me luisteren.

Maar ik hoop dat de strekking van m'n verhaal wel over gekomen is. ;)

Maar nu we het er toch over hebben. Een paar weken terug ging ik naar Woodcraft om kastplankdragers te kopen. Ik kon het type dat ik op het oog had niet zo snel vinden dus ik vroeger het aan één van de shop assistants (zo heet dat hier). Die kwam prompt met een 1/4" = 6,35 mm versie aanzetten. Hooghartig zei ik dat ik geen inch-maten wenste te gebruiken. Je hebt hartstikke gelijk, zei hij, je wilt niet weten hoeveel fouten ik met het uitzetten van maten. Gezamelijk zochten we verder en ik vond een alternatief, 5 mm in messing. Die vond ik zelfs beter dan wat ik op het oog had.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Naar aanleiding van een tip hier op WW had ik laatst via Marktplaats een Hegner figuurzaag gekocht. Deze heb ik vandaag in ontvangst mogen nemen :cool:

Hegner-Multicut1_1.jpg


Hegner-Multicut1_2.jpg


Hegner-Multicut1_3.jpg


Echt een super degelijke en stille machine. Super!

Binnenkort maar eens flink goed testen ;)

Groet,

Atmoz
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Cool :cool:
Erg mooi ding!!

Krijgen we ook foto's van het ding "in actie" c.q. het apparaat waarop die gaat dienen?

Grtz,

Atmoz

dat "apparaat" is "maar" een Dewalt 744 mobiele zaagtafel. Jammergenoeg moet mijn werkplaats de gehele winter elke avond ook dienst doen als "garage"... Dus een echte zaagtafel kan er niet bij.
 

WR1944

Oud hout
Tussen al dat geweld van supermachines en dito gereedschap valt mijn nieuwste aanwinst nauwelijks op.
Een vriendin van m'n vrouw is zo nu en dan "baby-sitter" voor haar 5-jaar oude kleinzoon. Die kan nog niet goed op de WC zitten en kan ook nog niet bij de kranen van de wasbak. Dus werd mij gevraagd een laag bankje te maken van zo'n 150 hoog. Ik had nog wat 40 dik hout over van een project dat hier goed voor te gebruiken was. Toen kwam de volgende vraag of z'n naam aan te brengen was. De aangewezen methode leek me branden.

Dus ik drukte z'n naam af in stencil letters en met een soldeerbout van 60W begon ik te branden. De soldeerbout was niet het aangewezen gereedschap hier voor. Door de lengte vanaf handvat tot aan de tip had je weinig controle over de beweging van de tip.De vorm van de tip was ook niet optimaal. En na een paar minuten werd ook het handvat te heet om mee te werken. Dus moest er een brandapparaat komen.

Met wat speuren en recensies lezen kwam ik bij een apparaat van rond de $30 dat enthousiaste gebruikers had en dat ook nog eens in de USA werd gemaakt. Een paar dagen geleden kwam de brander aan en werd gelijk in gebruik genomen. Met de soldeerbout had ik de contouren van de letters gemaakt en een deel ingevuld. Met dit apparaat ging het een stuk beter, gelijkmatiger branden, sneller, meer controle en geen oververhit handvat. In een paar minuten was het project afgerond.

P1010432q.jpg

P1010430q.jpg
 

WR1944

Oud hout
Bij de chinese webshops hebben ze cnc laser graveer/brand machientjes voor 70 dollar ;)

Ik begin erg chauvinistisch te worden. ;)
De Chinese 60W soldeerbout wordt na zo'n 10 minuten te heet om nog langer vast te houden. Deze brander bleef op een comfortablele temperatuur.

http://www.ebay.com/itm/300mW-DIY-U...Machine-Phone-Case-Wood-Printer-/161791636293

Zo te zien krijg je iets gegraveerd dat net even groter is dan een flinke postzegel. Ik denk dat ik even wacht tot het groter gegroeid is. ;)
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Tussen al dat geweld van supermachines en dito gereedschap valt mijn nieuwste aanwinst nauwelijks op.
Een vriendin van m'n vrouw is zo nu en dan "baby-sitter" voor haar 5-jaar oude kleinzoon. Die kan nog niet goed op de WC zitten en kan ook nog niet bij de kranen van de wasbak. Dus werd mij gevraagd een laag bankje te maken van zo'n 150 hoog. Ik had nog wat 40 dik hout over van een project dat hier goed voor te gebruiken was. Toen kwam de volgende vraag of z'n naam aan te brengen was. De aangewezen methode leek me branden.

Dus ik drukte z'n naam af in stencil letters en met een soldeerbout van 60W begon ik te branden. De soldeerbout was niet het aangewezen gereedschap hier voor. Door de lengte vanaf handvat tot aan de tip had je weinig controle over de beweging van de tip.De vorm van de tip was ook niet optimaal. En na een paar minuten werd ook het handvat te heet om mee te werken. Dus moest er een brandapparaat komen.

Met wat speuren en recensies lezen kwam ik bij een apparaat van rond de $30 dat enthousiaste gebruikers had en dat ook nog eens in de USA werd gemaakt. Een paar dagen geleden kwam de brander aan en werd gelijk in gebruik genomen. Met de soldeerbout had ik de contouren van de letters gemaakt en een deel ingevuld. Met dit apparaat ging het een stuk beter, gelijkmatiger branden, sneller, meer controle en geen oververhit handvat. In een paar minuten was het project afgerond.

Bekijk bijlage 49856

Bekijk bijlage 49857

Cool :cool:
Fijn ding, misschien ook maar eens voor kijken.
Wist niet dat dat zo "makkelijk" ging...
Goed gelukt ook die tekst van jou!


dat "apparaat" is "maar" een Dewalt 744 mobiele zaagtafel. Jammergenoeg moet mijn werkplaats de gehele winter elke avond ook dienst doen als "garage"... Dus een echte zaagtafel kan er niet bij.

Ach, zo'n DeWalt zaagtafel is toch ook een heel mooi apparaat... Ik heb zelf een Bosch Blauw, het lijkt natuurlijk allemaal erg op elkaar, en persoonlijk kom ik er nog redelijk mee uit de voeten :eek:

Over mooie apparaten gesproken :rolleyes: ik heb me gisteravond een nieuwe tafelboor gekocht: Flott TB 13 Plus MK2

Flott_TB-13-Plus-MK2.jpg


Flott_TB13-Plus-MK2.jpg


Nog 2 of 3 weken levertijd, maar ben ZEER benieuwd.

Grtz,

Atmoz
 

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
FullSizeRender-2.jpg
Na heel wat hijswerk heeft de lintzaag zijn nieuwe thuis bereikt.
Het was een koopje dus die konden we niet laten schieten.
Tot nu toe erg tevreden over
 

Bijlagen

  • FullSizeRender-3.jpg
    FullSizeRender-3.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 611

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ja leuk die foto, krijg je goed een idee van de grootte.
Je hoeft in ieder geval niet meer op zoek naar een grotere lintzaag.
Veel plezier met het apparaat.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Gefeliciteerd met je lintzaag, veel veilige zaagmeters.
Effe een vraagje: staat het spouwmes op de cirkelzaag zover van de zaag af, of is dat gezichtsbedrog?
 

anthony

Actieve deelnemer
16 dec 2013
28
0
image.jpgimage.jpg
Vandaag eindelijk een nieuwe afkortzaag gehaald de milwaukee ms305db
eerste indruk van de machine is wat een beest in vergelijking met mijn vorige dewalt dw777
 

thomasgalenkamp

Actieve deelnemer
28 jul 2014
26
0
24
Zwolle
Ronald L: dat is geen gezichtsbedrog.
Soms moet ik even een groot stuk schulpen (de schulpzaag kan maar anderhalve meter zagen voordat ie de muur raakt) en dan zet ik d'r een blad op dat 10 cm groter is, en als het afkortblad er dan weer op gaat wil ik het nog wel eens vergeten om het spouwmes terug te zetten.
Maar geen zorgen, normaal staat ie dr veel dichter achter ;)
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Nu de pond toch wat lager staat gelijk maar wat besteld.
Zag hier laatst het filmpje van die "Dust-Hub" voorbij komen en dat leek mij een hele mooie oplossing om de slangenbende op te ruimen en ergonomischer te maken. Nu afwachten waarneer het binnenkomt.
(Besteld bij Axminster)

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.