Nieuwe spaanafzuiging Parkside

helhond

Actieve deelnemer
19 dec 2024
70
87
Grunn
Hier nog even onder de aandacht brengen voor de geinteresseerden.

Zo ook al in het Parkside PASA 1200 topic kort benoemd heb ik ook mijn slag geslagen voor de zeer aantrekkelijk geprijsde afzuiging. Continue de bouwstofzuiger erop aansluiten was op een gegeven moment wel klaar mee, en deze heeft een mooie grote slang.
Echt testen heb ik nog niet kunnen doen.
Wat me wel op viel is dat er meerdere verlopen bij zaten, maar eigenlijk net geen geschikte.
De enige die wel paste ging in de afvoer van de DeWalt 7492, maar daarmee smoor je de flow nog meer.
Ik heb even snel wat in Solidworks getekend en gelijk de 3D printer aangeslingerd, hij past gelijk maar voor het mooie had hij aan de slang zijde nog een fractie groter gemogen zodat die niet helemaal in het verloopje weg zakt.

• Leuk
Waarderingen: WZN

48rmc

Post veel
2 dec 2021
926
355
Middelburg
Gisteren bij toeval er één gescoord voor €39,99 dacht dat de actie voorbij was, niet dus kennelijk? Doe je voordeel

• Leuk
Waarderingen: WZN

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
490
393
Schouwen-Duiveland
Ook ik zag hem inderdaad voor €39,99 in de folder staan, dus ben ik er met mijn goede gedrag op uitgegaan om er eentje te scoren als reserve.
(In de garage gebruik ik al de Scheppach HD12 en de Starmix L-1425 met een cycloon.)

Ik had gezien dat er al iemand was die een verbeterde stofinlaat had ontworpen om te 3D-printen, waardoor het stof wordt omgeleid en er een soort cycloonwerking ontstaat.

Zie YouTube Short:

Binnenkort maar eens printen, want voor die €5 extra ga ik niet tobben om hem zelf te tekenen en meerdere keren te printen om de pasvorm te testen.

Link naar het 3D-bestand: Cyclone Effect Adapter for Parkside PASA 1200 B2 Dust Chip Extractor

Op Printables heb ik ook nog een bestand gevonden dat gratis is, maar deze lijkt een enorme vernauwing in het verloop te hebben, wat vrijwel zeker de efficiëntie flink omlaag zal brengen.

Link:
Afgelopen week dit bestandje gekocht. Maat van me met een 3d printer gaat die voor me printen. Eerst 1 als test, bevalt die dan wil ik er op alle drie mijn parkside afzuigingen er een plaatsen.

Ik zal mijn bevindingen hier posten als ik hem heb en er mee gewerkt heb.

Verder wil ik door hem een adapter laten printen van 100mm naar buitenmaat van mijn dewalt zaagtafel. Dan heb ik de grootst mogelijke doorstroom opening voor de spanenafzuiging voor de dewalt zagtafel. Nu heb ik een adapter die in de opening van de dewalt zit en die naar een 60mm slang gaat en die gaat weer naar 100 mm in de parkside afzuiger. Niet optimaal allemaal zeg maar.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.172
4.177
Lijkt me dat dat alleen wat uitmaakt met een spanenzuiger, omdat die het van flow moet hebben. Je parkside is een gewone stofzuiger, die het vooral van onderdruk moet hebben. Het gat in de stofzuigermotor is iets van 40mm. Zo lang je slang ook die maat of groter heeft werkt het.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.