Nieuwe spaanafzuiging Parkside

Boktor026

Actieve deelnemer
Zo zie ik het ook, wanneer ik de specs vergelijk met bijv. een Makita 3012 liggen deze dicht bij elkaar.
Door de dikke slang heb je weinig drukverlies over de slang en zuigt die aan een mondstuk op deze slang harder dan een stofzuiger met een dunnere slang.
Aan de andere kant is de snelheid in die dikke slang laag en ben ik ook benieuwd of je spanen van een vvd bank weg kan zuigen, zeker wanneer de slang doorhangt naar beneden.

Hoe weet je bij een CamVac of hij vol is? Lijkt me lastig.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
416
309
Schouwen-Duiveland
Kan je ons vertellen waarvoor je die gebruikt? Ik ben namelijk sterk aan het twijfelen tussen dit en een goedkope HVLP voor mijn zaag/freestafel (model Paoson). Meer precies of deze krachtig genoeg is om de frees boven én onder af te zuigen. Anderzijds de twijfel of een HVLP zal werken op de kleine aansluiting van mijn Dewalt tafelzaag.
Zeker wil ik dat wel vertellen.

Ik gebruik er 1 als afzuiging voor mijn Makita Afkortzaag.
verderstaat de tweede als afzuiging voor de spanen va mijn CNC freesbank machine. Wordt zo meer als stofziger gebruikt met grote opvang capaciteit.
De derde gaat op mijn Dewalt tafelzaag. Ik heb een adapter laten 3d printen om zowel de onder als boven afzuiging erop te aan te sluiten.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
416
309
Schouwen-Duiveland
toch nog ff vragen en bevalt hij ook in combinatie met je freestafel aangezien ik hem daarvoor heb aangeschaft,....er vanuitgaande dat je een freestafel heb natuurlijk?? 🫣🫣🫣🫣🫣
Ik heb geen freestafel zoals jij bedoeld denk ik. Ik heb een CNC freesmachine. Daar gebruik in hem voor als stofzuiger om ale spanen weg te zuigen aan het einde van het frezen. Ik wil die noei tijdens het frezen met een adapter aan mijn spindel hebben. Die adapters onttrekken alle zict op je freesje tijden het frezen en da slang blijft vaak overal achter hangen. Ik zuig dus alle spanen weg als de machine klaar is met frezen.

Maar mijn verwachting is dat een freestafel zoals jij bedield geen probleem zal geven. Erg hoge zuigkracht. Wel regelmatig je filter even uitblazen. Of een papieren zak erover doen zoals de Camvac heeft..........
Alhoewel ik gestopt ben met die papieren zakken over het filter te doen. Die zorgen ervoor dat je zuiger een veel lagere afzuiging heeft. Ik heb een set verbeterde filters voor de Camvac gekocht en dat scheelt echt wel 30% hogere afzuigkracht dan met de normalen stoffen filter en papieren zak eroverheen.............

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.