Nieuwe salontafel

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Mooi, eigen ontwerp?
Ik heb me laten inspireren door een eettafel die ik heb gezien op Pinterest. Maar de verdere uitwerking, verhoudingen, hoeken ed zijn wel zelf bedacht.
hoe heb je het blad bevestigd aan het onderstel ?
Ik heb het blad vastgemaakt met wat 'meubel achtjes'. Dat werkt prima voor zo'n relatief klein tafeltje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruben houtklusser

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
nu ik nog eens in detail kijk (mooi detailwerk), hoe heb je de verjonging gedaan: rechtopstaand op de zaagtafel of manueel ?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Prachtige tafel! Ik kan niet ontdekken wat voor soort hout je hebt gebruikt? Er zit een hele mooie tekening in.
Het zwevende effect van het blad vind ik ook mooi, alleen zou het ook niet misstaan als de verjonging aan de onderkant had gezeten. Dan was dat effect nog iets groter geweest misschien?
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
nu ik nog eens in detail kijk (mooi detailwerk), hoe heb je de verjonging gedaan: rechtopstaand op de zaagtafel of manueel ?

Ik heb de verjonging handmatig gemaakt. Aftekeken tot hoever je (ongeveer) wil gaan en daarna schaven. Dat ging eigenlijk verrassend snel.
Prachtige tafel! Ik kan niet ontdekken wat voor soort hout je hebt gebruikt? Er zit een hele mooie tekening in.
Het zwevende effect van het blad vind ik ook mooi, alleen zou het ook niet misstaan als de verjonging aan de onderkant had gezeten. Dan was dat effect nog iets groter geweest misschien?

Er zit nu ook een verjonging aan de onderkant. Maar ook aan de bovenkant.
De houtsoort is fraké welke thermisch is verduurzaamd. Ik werk hier vaker mee vanwege de tekening, het feit dat het erg aan notenhout doet denken en de prijs. Ook buitenmeubilair heb ik van deze houtsoort gemaakt. Wanneer het hout nog niet is behandeld ziet het er zo uit:

20221231_144322.jpg

20221231_144334.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh, stav en jelmer

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
Ik vind het een mooie tafel en netjes gemaakt, ik kijk alleen op van de verjonging aan de bovenkant, een kopje verkeerd geplaatst ligt zo op de grond, maar verder top!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.