nieuwe R.P - Victory Chuck & VersaLock Inserts

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
Een interessante ontwikkeling. Met die inzetstukken lijkt de SC4 het werkbereik van de SC1/SC2 te overlappen.
De schroeven moeten wel goed vast zitten. Er is geen reactienok aan de kant van de klauwplaat dus bij klemmend gebruik op een voetje komt de hele reactie via een korte arm in trek op het schroefje. Het is 10.9 staal dus het kan wel wat hebben, maar er is geen plan B. Als het schroefje faalt vliegt het stalen inzetklauwtje door de werkplaats.

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.648
636
Dat was ook mijn eerste gedachte. In de video wordt er op minuut 2.20 gezegd dat die er niet uit kan , ook al is de schroef niet volledig vastgezet. De bekken klikken ergens achter, zag ik op deze foto in de bovenste bek, toen ik die vergrootte . De hoofdbekken hebben een zwaluwstaart een de binnenzijde. Nog niet duidelijk of dat alleen altijd genoeg is, maat met een voldoende lange pen , zullen ze er zeker niet uit kunnen vliegen.

Ik veronderstel dat RP hier over nagedacht heeft.

Een man van RP zei mij verleden jaar dat ze bij het ontwikkelen van een product l een batch van 70 stukken maken, in dit geval 70 sets. Ze laten die testen en becommentariëren. Het ontwerp wordt aangepast en er worden weer 70 stukken gemaakt. Ik wist al een jaar of zo, dat ze een nieuwe klauwplaat op de markt zouden brengen.

1738958241528.png

groeten

Ornament

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
De bekken sluiten inderdaad onder de 'kraal' aan de binnenzijde en de kop van de schroef zit in een diep verzinkgat, maar als de bekken in de stand staan als op de foto kan de inzetbek er, voor zover ik kan zien, gewoon uit als de schroef er niet meer is. De kop van de schroef wordt dan ook gelanceerd.

De kraal lijkt veel groter dan die van de gewone 50 mm standaard klauw. Ik neem dus aan dat de tap voor een werkstuk dat in de basisklauwen wordt gespannen van een groef moet worden voorzien anders 'knipt' die kraal de voet van het werkstuk af.

Ik wacht met spanning op de gebruikers resultaten. Als iets eenvoudig is en geniaal lijkt maar het is nog niet ingburgerd, dan is/was daar meestal een goede reden voor. Ik zie geen technologische noviteiten toegepast die problemen oplossen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.