Nieuwe gebruiker

cvbemmel

Nieuw lid
25 mei 2023
3
4
Utrecht
Dag,

Ik ben Cornelis uit Utrecht. Heb hier al vaker zitten lezen en ben handige tips tegen gekomen. Nu maar eens geregistreerd op dit forum.

Een houtbewerker wil ik mezelf niet noemen, althans niet in de zin van het woord zoals ik hem uitleg. Af en toe doe ik weleens een klusje met hout, maar het ontbreekt me nog aan vooral lef maar soms ook de nauwkeurigheid en geduld om een wat groter project te gaan doen. Ik heb een aantal dingen die ik in de nabije toekomst wel zou willen uitvoeren:
  • Een van mijn grootste wensen is om de fronten van de keuken (kasten en laden) een upgrade te gaan geven.
  • En de trap zou ik ook best eens willen gaan voorzien van mooie overzet treden.
  • Onder de trap wil ik de loze ruimte gaan voorzien van een aantal laden voor opbergruimte.
Gisteren heb ik mijn DeWalt flipover (afkort- en tafelzaag ineen) verkocht omdat ik die niet prettig vond om enigszins nauwkeurig te werken. Nu maar eens op zoek naar een fijne afkortzaag en een tafelzaag.

Tot zover, groet!
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Welkom!
Jouw verhaal is zeer herkenbaar.
Wat zou kunnen helpen (los van gewoon dingen uitproberen) is een cursus in de richting van fijn houtbewerken (cursus meubelmaker oid) te volgen. Dat kan wat meer zelfvertrouwen geven om toch te starten.
 
  • Leuk
Waarderingen: cvbemmel

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Dag,

Ik ben Cornelis uit Utrecht. Heb hier al vaker zitten lezen en ben handige tips tegen gekomen. Nu maar eens geregistreerd op dit forum.

Een houtbewerker wil ik mezelf niet noemen, althans niet in de zin van het woord zoals ik hem uitleg. Af en toe doe ik weleens een klusje met hout, maar het ontbreekt me nog aan vooral lef maar soms ook de nauwkeurigheid en geduld om een wat groter project te gaan doen. Ik heb een aantal dingen die ik in de nabije toekomst wel zou willen uitvoeren:
  • Een van mijn grootste wensen is om de fronten van de keuken (kasten en laden) een upgrade te gaan geven.
  • En de trap zou ik ook best eens willen gaan voorzien van mooie overzet treden.
  • Onder de trap wil ik de loze ruimte gaan voorzien van een aantal laden voor opbergruimte.
Gisteren heb ik mijn DeWalt flipover (afkort- en tafelzaag ineen) verkocht omdat ik die niet prettig vond om enigszins nauwkeurig te werken. Nu maar eens op zoek naar een fijne afkortzaag en een tafelzaag.

Tot zover, groet!
Welkom op dit forum!! Zelf ben ik houtsnijder, houtdraaier en klusjesman. in geen van de drie munt ik uit Maar wat ik van houtsnijden geleerd heb is: geduld, geduld en nog eens geduld. Zonder dit is elk project maar "half" afgewerkt. Dikwijls heb ik mooie dingen gemaakt maar door gebrek aan geduld maar "half" afgewerkt, en, dit zie je telkens weer als je naar je werk kijkt. Veel klusgenot!!
 
  • Leuk
Waarderingen: cvbemmel

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Welkom op het forum. Probeer gewoon eens wat uit. Een nieuw frontje maken voor een keukenla kan je altijd nog weggooien als het niet naar je smaak is.
 
  • Leuk
Waarderingen: cvbemmel

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.138
850
Ulvenhout
Welkom!

Zoals al is geschreven, gewoon eens met iets beginnen en je niet meteen gek laten maken door alle YouTube filmpjes en apparatuur. Je zult zien dat zeker in het begin flinke stappen maakt.
Men kan je hier altijd van advies voorzien.

En qua nauwkeurigheid leg je de lat zo hoog als je zelf wil..
 
  • Leuk
Waarderingen: cvbemmel

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Welkom Cornelis,

Je kunt om te beginnen heel veel vinden over de keuze van een nauwkeurige afkortzaag op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: cvbemmel

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.