Lijkt me zinnig. Wel goed om te weten: de machines waarmee dit topic begon kosten ronden de 260 tot 270 euro (dat zijn tenminste de prijzen die ik gevonden heb). Met deze info hebben reageerders een referentiekader.Is het mogelijk om weer terug te keren naar de schuurmachines waar de vraag over gesteld werd? Die deros zal best een prima machine zijn, maar voor die prijs wil ik er 2.
Komen die ribbels van een metalen aandrukrol? Op een Bauerle kun je die met schroefjes instellen, zodat je minder tot geen ribbels krijgt.Ik heb er nooit een stofzuiger aan, dus die hoef ik niet in te schakelen. Ik schuur er ook zelden verf mee, meestal even de ribbels die de vandiktebank op het hout achter laat. Die metabo van jouw is ook geen 125mm met 2mm slag denk ik? En ook een stuk duurder, dan wat ik wil uitgeven.
Valt wel mee hoor, prima palmschuurmachine voor liggend plaatmateriaal maar staand inderdaad wel even met 2 handen werken. Maar de afname en het oppervlak is zo groot dat je snel klaar bent, en het werk is heel erg glad. Grootste nadelen zijn het korte snoer en de papieren opvangzak. Vooral dat laatste slaat nergens op.Die 9046 heb ik toevallig wel eens mee gewerkt. Dat is een prima machine om containers mee te schuren. Je moet hem met 2 handen vast houden en hij is zo zwaar, dat je hem aan een balanser moet hangen als je uit de zij schuurt. Maar hij neemt zeer agressief af. Dat wel. De 5041 vindt ik te hoog om prettig met een hand mee te schuren.
Waarom kies je voor een kleine uitslag? Dan duurt het schuren toch langer?Is die deros er ook met 2mm uitslag?
Voor sporadisch schuurwerk vind ik dit toch nog wel dure machines.De kanshebbers zijn momenteel de rupes lr71te en de flex ore 2-125.
Dat is een kwestie van smaak/voorkeur. Grotere handen is soms makkelijk. Dus ik vermoed dat Chevy66 er geen probleem mee heeftVoor sporadisch schuurwerk vind ik dit toch nog wel dure machines.
Maar de Flex lijkt mij persoonlijk handiger, heeft nog iets van een handvat terwijl de Rupes een echte handpalm machine is. Ik vind dat zelf niet fijn werken.