nieuwe bestemming voor oude afkortzaag

Houtenkop007

Nieuw lid
24 feb 2020
20
1
Groningen
Hallo allemaal,

heb nog een oude afkortzaag staan met prima motor alleen het beschermingsmechanisme is kapot. Heb ondertussen al een andere en het leek me leuk om te kijken of ik voor de oude afkortzaag een andere bestemming kan vinden. Je ziet wel eens van die schuurmachines met die grote ronde schuurvlakken. Misschien zou ik er dat van kunnen maken? Iemand tips, ook graag hoe ik het zou kunnen maken. Hoe zijn bijvoorbeeld die grote schuurvlakken bevestigd? Klittenband???

Ik hoor graag jullie ideeën en tips, alvast bedankt

groet Hans
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
374
162
Eindhoven
Bij mijn hele oude schijfschuurmachine zat het schuurpapier met spuitlijm op een ronde schijf multiplex. Bij vervanging warm maken met de fohn, dan ging ie makkelijk los.
Komen de toerentallen van beide type machines een beetje overeen?
 
  • Leuk
Waarderingen: natemalone

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.328
2.682
Ik weet niet wat het voor een afkortzaag is, maar koolborstelmotor, met spuitgietaluminium is niet voorzien van genoeg lagering om de belasting van een schuurschijf lang aan te kunnen. En wat te lang wat zwaarder schuren resulteert in een collector waar de soldeer uit loopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaasjandiederik

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.