nieuw op het forum, een kijkje in mijn keuken (examenwerkstuk)

Evert1237

Nieuw lid
10 nov 2013
8
0
hallo,

Ik ben net nieuw op het forum, en ik zie nu al prachtige dingen!
Ik dacht laat ik ook maar wat van mijn creaties met jullie delen.
Ben dan ook erg benieuwd naar jullie mening.
momenteel ben ik bezig met het afmaken van mijn examenwerkstuk ik ben al geslaagd maar nog niet klaar met het project.
DE SLOEP zie hier onder..
IMG_0990.JPG
IMG_1027.jpg
IMG_1205.jpg
IMG_2603.jpg
IMG_2724.jpg
IMG_2959.jpg
IMG_4051.jpg
IMG_4339.jpg
IMG_5215.jpg

De laatste foto is van 3 weken terug. Ik ben momenteel erg druk met ander timmerwerk dus dit project ligt even stil.
foto's van mijn andere klussen zullen snel volgen. En als je meer wilt weten of zien van de sloep vraag gerust ! Ik heb er ongeveer 500 foto's van van het begin tot nu.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Jeetje Evert, wat een prachtige sloep! Ik kan me voorstellen dat je al geslaagd bent, met zo'n eindexamenwerkstuk, complimenten!
Laat nog maar wat zien als-ie helemaal af is, groet, bri
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Gefeliciteerd Evert! In de houtbewerking/schrijnerij is de botenbouw en boteninterieurbouw toch wel de topklasse van vakmanschap terug te vinden. En gelukkig worden zulke vakmensen in NL nog steeds gezocht. Volgens mij ga je een van die jongeren zijn die wel snel een baan heeft.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Mooie sloep hoor, heb je die 500 foto's niet ergens online in een album staan ? dat zou namelijk een groot gemis voor de menschheid zijn ?
 

Evert1237

Nieuw lid
10 nov 2013
8
0
Bedankt voor de reacties !

ik heb de foto's nog niet online staan, ik ben wel van plan om hier een goeie selectie van te maken en deze dan online te plaatsen.
Misschien op dit forum? Ook wil ik graag nog wat andere projecten van mij gaan plaatsen. Maar dit gaat wel wat tijd kosten en ik stik momenteel van het werk. Maar op het moment dat ik verder ga met de sloep zullen er hier zeker meer foto's volgen van de voortgang.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
zo min mogelijk selecteren, wat jij niet interessant vind kan juist voor een ander juist wel leerzaam/interessant zijn
prachtig toch zo een project en zoveel foto's
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Zag nog een oud klasgenootje staan van mij op de foto dat de hij op zijn kop ligt en geschilderd is. Maar een mooi bootje.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Mooi hoor! Hoelang verwacht je nog bezig te zijn? Welke opleiding doe je/heb je net afgerond?

Groeten,
Rudolf.
 

Evert1237

Nieuw lid
10 nov 2013
8
0
Dank voor de complimenten

@ jefmen, wie is dat dan ?

@ rudolf, het duurt nog wel even voordat ze te water gaat. Ik schat dat als ik op volle kracht en uren zou kunnen werken nog een maand of 3 bezig ben. Maar dit ga ik helaas niet halen omdat ik momenteel nogal druk ben met andere klussen en ik doe ook alles helemaal alleen nu en dat is ook niet altijd even makkelijk.

En ik heb net me jachtbouw niveau 4 diploma gehaald aan het hout en meubeleringscollege te amsterdam.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Hij heet Sven staat het met muts en sjaal. Volgens mij heeft hij nu een eigen bedrijf opgestart. Hij heeft in de 1 of 2 jaar in Rotterdam gezeten.

Wel leuk dat we beide dit jaar op de zelfde school zijn afgestudeerd.
 
A

Athanor

Guest
Welkom hier en proficiat met je behaalde diploma. Erg mooie sloep, wat zijn de afmetingen en van wie is het ontwerp?

Fons
 

Evert1237

Nieuw lid
10 nov 2013
8
0
@ jefmen, aah sven ja dacht ik al. Sven heeft ook een mooi bootje gemaakt als examen project, een vakman hoor.

@athanor, boeg tot spiegel is 6,30m, breedtste punt is 2,20m en uiteindelijk met roer is de totale lengte zo'n 6,70m.
ontwerp is van lageweg jachtontwerp, terug te vinden op bootbouwer.nl het model is de allina 630.
 

serge 72

Actieve deelnemer
24 jul 2012
39
0
Weert
Evert,

Gefeliciteerd met het resultaat. Zo'n school had ik ook wel willen volgen.:)
Je gaat met flinke stappen door het bouwproces. De bouw is interessant om te volgen, ik denk dat er wel meer mensen willen volgen hoe je tot dit mooie sloepje gekomen bent.

Groet Serge
 

Evert1237

Nieuw lid
10 nov 2013
8
0
Er komt een nieuwe sole diesel in te staan 3 cylinders met 28 pk.

En ik maak binnekort wel een album aan met het bouwproces zodat jullie dit van begin tot eind kunnen volgen.
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Schitterend resultaat tot nu toe. Lijkt me een heel dankbaar project. Hoop ook nog eens zo iets te maken!
succes met de afwerking.
gr albert
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hoi Evert,

Mooi project hoor, deze sloep was mij ook al opgevalle, zit er aan te denken om er zelf ook een te bouwen.
Ik moet alleen een ruimte zien te vinden waar het kan.
Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen over het bouwen van deze sloep.
Ik blijf je draadje zeker volgen.
Heel veel success verder.

John
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.