Nieuw in de houtwereld

Skilder

Nieuw lid
20 apr 2020
3
0
Dag allemaal !

Mijn naam is Sarit en ben halverwege mijn twintiger jaren. Al vrij snel kwam ik terecht bij dit forum nadat ik eindelijk had besloten me in te gaan lezen in houtsnijwerk.
Ik heb er geen enkele ervaring mee, maar ik had al langere tijd het idee dat dit wel iets voor mij zou kunnen zijn, en als het goed is komt vandaag nog mijn bestelde Mora-mes aan. Daarnaast ook een stukje lindehout besteld voordat ik er zojuist achter ben gekomen dat we een paar van die bomen rond het huis hebben staan :p

Ik moet dan nog maar ondervinden of ik het daadwerkelijk leuk vind, maar ik ben zeer enthousiast om het te proberen. Prettig om te zien dat iedereen elkaar hier wil helpen met wat dan ook, en waarschijnlijk zal ik zelf ook nog wel een beroep doen op jullie kennis en ervaring !
 

Skilder

Nieuw lid
20 apr 2020
3
0
Dankjulliewel! @meron Ik weet het nog niet helemaal, ik wilde me eerst een beetje bekend maken met de verschillende technieken en wat snedes uitproberen, misschien wat geometrische vormen? Heb al een verzoek van een kolibrie gekregen, dat gaat nog wel een tijdje duren haha
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dankjulliewel! @meron Ik weet het nog niet helemaal, ik wilde me eerst een beetje bekend maken met de verschillende technieken en wat snedes uitproberen, misschien wat geometrische vormen? Heb al een verzoek van een kolibrie gekregen, dat gaat nog wel een tijdje duren haha

Klinkt goed. Een kolibri is vast lastig als eerste projectje, maar aan de andere kant... als hij mislukt gooi he hem in de kachel en probeer je het opnieuw. Je hebt er dan ondertussen vast al heel veel van geleerd.

gr,
Meron
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Welkom :)
Leuk om te zien dat er mensen zijn die de frustraties van dan priegel werk aandruven...mij niet gezien :rolleyes:
 
Welkom Sarit,

Houtsnijden is zo veelzijdig dat er altijd wel een vorm geschikt is voor een ieder.
Al doende komen we er vaak achter wat ons ligt, ook heeft locatie, beschikbare tijd en materialen invloed op dingen die we maken.
Wees vooral niet te kritisch in het begin en maak het jezelf niet onnodig moeilijk.

Het bekijken van video's op youtube kan helpen om bepaalde technieken te leren.
Ook bied dit forum een schat aan informatie, voorbeelden en vragen staat vrij.

Geniet er van.

Groet Edwin
 

Skilder

Nieuw lid
20 apr 2020
3
0
Heb net een beetje wat geprobeerd en ik ben er in ieder geval al van overtuigd dat ik hier plezier van ga hebben, ik ga er allemaal mee aan de slag, bedankt! :eek:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.