Nieuw bed

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
Laatst zolder verbouwt, dakkapel erop gezet.
Mevrouw de directeur wilde een nieuw bed, dus die heb ik laatst gemaakt. Maar goed ook want ons oude bed paste waarschijnlijk tocht niet door het trapgat.
Helaas geen fotos van het proces, maar veel bijzondere dingen heb ik niet gedaan.
Onder het bed zitten lades, en in het hoofdeind zitten aan de zijkant vakken. De schrootjes heb ik zelf gemaakt van vuren planken.

Eind resultaat:


20141230_141637.jpg
20141230_141721.jpg


En natuurlijk wilde ze het dan weer wit geschilderd hebben....

20150104_140603.jpg
20150104_140610.jpg
 
A

Athanor

Guest
Mooi gemaakt, en erg praktisch met de ingebouwde bergruimte! Prima zo!

Ik vind wel dat je je vrouw wat bijzonder neerzet, net of wilde je zelf geen bed maken, terwijl je er toch erkenning mee krijgt voor het goede werk?

Fons
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Mooi gemaakt, en erg praktisch met de ingebouwde bergruimte! Prima zo!

Ik vind wel dat je je vrouw wat bijzonder neerzet, net of wilde je zelf geen bed maken, terwijl je er toch erkenning mee krijgt voor het goede werk?

Fons

Ja, en een zelfgemaakt bed moet nog uitvoerig uitgetest worden ook éééé, kwestie van te testen of er geen gebreken zijn:rolleyes:
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
mooi gedaan, binnenkort moet ik zo ongeveer een kopie gaan maken. Alleen mijn 'directeur' wil het graag van steigerhout :/
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
;) mijn vrouw is hier thuis een echte directeur en ik maak graag wat ze wil hebben hoor

Ik heb het bed slagvast gemaakt, ik hoop er volgend weekend in te gaan
Maar de echte test zal nog wel op zich moeten wachten want ze is 33 weken zwanger :p

Groeten Bas
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.074
395
ziet er leuk uit.

een tip voor de volgende keer als je schrootjes schilder doe de groef en messing dan even van te voren
dan heb je minder kans dat je een stukje onbehandeld hout ziet bij het krimpen en uitzetten
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
Zat ik ook aan te denken dat alles er al op zat
Waarschijnlijk volgend jaar weer schilderen:p

Gr Bas
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Er komen nog grepen op

Gr Bas
Mja, da's dan wel bij de lade aan het VOETeind, weten we nog niet hoe het aan het hoofeind in z'n werk gaat ;)...

Geintje hoor, maar aan het hoofdeinde zit centraal ook een soort van 'bak' (met dan nog de vaststelling dat er een opening is gelaten t.o.v. de lades opzij, dit in tegenstelling tot de 'voeteindelade' die wel mooi aansluit). Ben wel eens curieus waar die constructie voor dient?
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
Vandaag alle spullen verhuisd naar zolder!

Het eindresultaat: alleen de touwtjes die handgrepen moeten worden missen nog, dit idee:
dsc06171.jpg
omdat er drie lades zitten bij de kant waar je uitstapt en je niet een handgreepje in je scheen of kuit wilt hebben ;-)

20150111_124308_resized.jpg
20150111_124303_resized.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.