De afgelopen weekenden ben ik bezig geweest een wens van mijn vrouw te vervullen. Ze wilde graag zwarte industriële deuren tot aan het plafond (270 cm) in de huiskamer. 1 toegangsdeur en 1 kast deur. Aangezien ik echt heel slecht ben in lassen enzo wilde ik ze van hout maken. Op het forum kon ik hier niet al te veel over vinden en op andere sites ook niet echt. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om de deuren van goedkope materialen te maken en eerst maar eens te kijken hoe lang die goed blijven.
Als hout gewoon vuren geschaafd hout 18 dik en deze op elkaar verlijmt. Staanders 100 mm en liggers 60 mm. Strakke pen gat verbindingen gemaakt en het geheel in elkaar gelijmd. Het glas was eigenlijk nog het duurste deel. (170 per deur). Aan hout was ik (inclusief het om kozijnen te maken) maar 100 per deur kwijt.
Nu maar hopen dat de deuren zich goed houden....fingers crossed!
Als hout gewoon vuren geschaafd hout 18 dik en deze op elkaar verlijmt. Staanders 100 mm en liggers 60 mm. Strakke pen gat verbindingen gemaakt en het geheel in elkaar gelijmd. Het glas was eigenlijk nog het duurste deel. (170 per deur). Aan hout was ik (inclusief het om kozijnen te maken) maar 100 per deur kwijt.
Nu maar hopen dat de deuren zich goed houden....fingers crossed!