Niet langer te Koop aangeboden DeWalt DW735-X Planer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.854
908
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik zocht laatst een trafo voor een hete lucht soldeermachine (om surface mount onderdelen te vervangen - 1 van mijn HomePods had de geest gegeven en ik kwam er achter dat de boosdoener een Schottky diode van 50 cent is, dus die ging ik zelf vervangen - korte samenvatting: uiteindelijk gelukt...) die ik via Amazon had gekocht, ook even niet op het voltage gelet...

Het ding trekt volgens opgave 600 W. Nou was een trafo van die specs vrijwel even duur als een nieuwe HomePod, dus heb ik er een met een rating van 300 W aangeschaft (was al met al toch nog 80 euro of zo). Ik ging er van uit dat ik het soldeerstation niet maximaal zou gaan belasten. Wel dus - ik moest m echt tot 500 graden opjutten voordat die diode los kwam... Anyhow, die 300 W trafo gaf geen krimp, maar ik denk dat bij langdurige belasting hij wel gaat piepen.

Kortom, trafo's die vermogen leveren zijn niet goedkoop...
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament en Guus2

R.tonen@upcmail.nl

Nieuw lid
14 feb 2014
3
0
Beste mede-forum genoten,

Een tikje ondoordacht heb ik vorige week een DeWalt planer aangeschaft via Amazon. De beschrijving op de site suggereerde dat deze ook in Europa zou werken. Na aankomst echter (en nadere bestudering van de site) bleek dit niet het geval. Het apparaat werkt op 120V en 60 hertz, lastig om hier uit het Nederlandse net te trekken ;-).


Uiteraard kan ik het retourneren, kosten circa 200euro.. ofwel "leergeld"...:-( Maar ik kan ook hier even informeren of iemand hier op raadselachtige wijze wel iets aan heeft aan deze kant van de plas... Dus stuur me gerust een PB, apparaat is compleet nieuw in doos met zowel een in als outfeed plaat. Bieden vanaf 900 euro, prijs op de site is excl invoer en transport.
Hoi Houtvrienden,

Ik heb dezelfde aangeschaft en ik zal je in de droom houden ( ipv eruithelpen) dit werkt prima met een omvormer.
Aan het toerental is niets te merken en aangezien als dit wel lager is, doet het niets af aan het vermogen waarmee de machine schaaft. Omdat het voltage lager is zal de stroom die opgenomen wordt hoger zijn, ja klopt, dit is niet anders dan wanneer ik hem in een Yankee stopcontact steek ( daarom zijn in de USA de beveiligingen zwaarder) maar bij ons is de netspanning hoger en zal dus de opgenomen stroom vóór de omvormer lager zijn, echter het vermogen wat aan de planer geleverd wordt blijft het zelfde ( natuurlijk neem je een kleine hoeveelheid stroom extra op voor het omvormen (warmte). Ik vond het ook een dure aanschaf maar hij schaaft zo vreselijk lekker voor zijn prijsklasse en is oerdegelijk.
Zelfs met de extra kosten kan ik hier geen soortgelijke vandiktekast vinden die deze evenaart 😉

Ze ziet ze niet voor niets zoveel in de YouTube filmpjes bij de Amerikanen.
Ik hoop dat je hem hebt gehouden, en mischien is de knoop allang doorgehakt. Maar deze info kan ook andere overwegers helpen.

Groet,

Ronald
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    67 KB · Weergaven: 38
  • image.jpg
    image.jpg
    82 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.