Toen ik een tijdje geleden begon met 'fijnere' houtbewerking heb ik een setje Narex beitels gekocht vanwege de goede prijs / kwaliteit verhouding. Ik heb er inmiddels fijn mee leren werken, maar ik bleef het vreselijk lelijke dingen vinden
. Op een gegeven moment kwam er een topic langs over de nieuwe stanley sweetheart beitels. Die vond ik een stuk mooier en naar aanleiding van alle goede reviews heb ik toen daar een set van gekocht. Het bleef echter knagen.
Dus heb ik maar de zaag in de Narex beitels gezet. De heften heb ik met een rasp aangepast (ik heb geen draaibank om zelf nieuwe te draaien) en geolied. Alle logo's en markeringen zijn nu verwijderd. Het zijn nu ook ontzettend fijne beitels om vast te houden, de Stanley's gaan binnenkort in de verkoop
Voor:

Na:

Dus heb ik maar de zaag in de Narex beitels gezet. De heften heb ik met een rasp aangepast (ik heb geen draaibank om zelf nieuwe te draaien) en geolied. Alle logo's en markeringen zijn nu verwijderd. Het zijn nu ook ontzettend fijne beitels om vast te houden, de Stanley's gaan binnenkort in de verkoop
Voor:

Na: