Naambord Voedseltuin Groesbeek

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Het naambord voor Voedseltuin Groesbeek is gereed! Heb er ooit van gedroomd om zoiets te mogen/kunnen maken, dus deze gelegenheid meteen aangegrepen. Het afdak is voor mij het symbool voor de solidariteit van dit burgerinitiatief dat beschutting biedt aan mensen die dat nodig hebben, de letters en kleuren zijn volgens het bestaande logo. Een hele klus om deze grote en brede letters helemaal met de hand uit te hakken in cypreshout. Zeker omdat deze letters niet ontworpen zijn voor hakwerk, vandaar dat ik wat merkwaardige oplossingen gemaakt heb in de valse verstekken en uiteinden. De letters zijn ingekleurd met een mengsel van Amsterdam olieverf en blanke lak vanwege de droging, want de olieverf alleen duurt maanden! Dit geweldige hout heb ik zelf met een kettingzaag gezaagd uit een boom die een paar straten verderop stond en in februari om gewaaid is in de laatste storm, lokaler kan haast niet.
Ben er wel trots op, weer een beetje meer Homo Ligneus!
220706 VTG 01.jpg
 

Bijlagen

  • 220706 VTG 03.jpg
    220706 VTG 03.jpg
    147,6 KB · Weergaven: 28
  • 220706 VTG 04.jpg
    220706 VTG 04.jpg
    157,5 KB · Weergaven: 32
  • 220706 VTG 08.jpg
    220706 VTG 08.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 33
  • 220706 VTG 09.jpg
    220706 VTG 09.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 32
  • 220626 naambord.jpg
    220626 naambord.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 33
  • 220223_hout voedseltuin.jpg
    220223_hout voedseltuin.jpg
    179,1 KB · Weergaven: 33

HoutWouter

Actieve deelnemer
4 okt 2020
116
52
Utrecht
Het naambord voor Voedseltuin Groesbeek is gereed! Heb er ooit van gedroomd om zoiets te mogen/kunnen maken, dus deze gelegenheid meteen aangegrepen. Het afdak is voor mij het symbool voor de solidariteit van dit burgerinitiatief dat beschutting biedt aan mensen die dat nodig hebben, de letters en kleuren zijn volgens het bestaande logo. Een hele klus om deze grote en brede letters helemaal met de hand uit te hakken in cypreshout. Zeker omdat deze letters niet ontworpen zijn voor hakwerk, vandaar dat ik wat merkwaardige oplossingen gemaakt heb in de valse verstekken en uiteinden. De letters zijn ingekleurd met een mengsel van Amsterdam olieverf en blanke lak vanwege de droging, want de olieverf alleen duurt maanden! Dit geweldige hout heb ik zelf met een kettingzaag gezaagd uit een boom die een paar straten verderop stond en in februari om gewaaid is in de laatste storm, lokaler kan haast niet.
Ben er wel trots op, weer een beetje meer Homo Ligneus!
Bekijk bijlage 121176
Mooi gemaakt. En strak geschilderd! Loopt het afdakje nog schuin af om eventuele regen af te voeren?
 

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Nou strak geschilderd...Strak geschuurd! Als ik probeer precies tot aan de rand de schilderen, blijkt meestal dat ik ergens wat gemist heb zodat de letters slordig worden. Door net voorbij de rand te schilderen en daarna te schuren worden ze ongelofelijk snel en strak.
Die schuine kant is vooral mooi en bijkomend voordeel is dat het kopshout minder nat wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: HoutWouter

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Alles is gelakt met blanke lak. Dit heeft niet mijn voorkeur maar het moest snel af en ik had deze toch staan om snel drogende kleuren te maken. Bovendien is er iets raars met de palen. Volgens mij zijn deze van dezelfde boom maar 1 was er na het schillen en enige maanden buiten bijna compleet blauw terwijl de andere gewoon geel/ harsig was. Dit zag er niet uit, opnieuw schillen en blanke uv werende lak leek de uitkomst. De toekomst zal het leren.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.