Naambord lakken

Blaauboer86

Nieuw lid
28 apr 2020
7
0
39
Amsterdam
Beste houtbewerkers,

Recent heb ik een naambord gemaakt voor een boot. Mahonie plank op maat gemaakt, letters gegraveerd met de Shaper Origin en daarna afgelakt met 2K hoogglans lak. De borden zelf transparant, de letters wit. Beiden 4 lagen. Maar dat wit lakken van de letters was een veel te tijdrovend klusje. Gedaan met een fijn penseel en geprobeerd zo min mogelijk op de transparante lak te kliederen en hetgeen dat er toch op kwam met verdunner weggepoetst, of na het drogen van de transparante lak weggekrabd.
Dezelfde klant komt nu met nog 6 naamborden en ik wil het proces verbeteren/versnellen:
- naamborden op maat maken
- aflakken met 2K transparant
- folie/afplaktape of iets dergelijks aanbrengen
- letters frezen
- letters lakken
- folie/afplaktape verwijderen

Heeft iemand van jullie ervaring met deze procedure? Wellicht een bepaald merk folie/tape of de gouden tip?

Ik hoor het graag.
Groet, Coen

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.581
1.223
Enschede, Twente
Alles voorbewerken met schellak. Vervolgens letters wit lakken, waarbij je gerust over de randjes mag. Na vier lagen de boel schuren. Wat blank moet worden is dan kaal. Vier lagen transparant over alles.
zo zou ik het doen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.